frg Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en ny xp-2200 prosessor som blir utrolig varm. Jeg har prøvd to forskjellige vifter som jeg vet virker som de skal. Har til og med prøvd en annen xp-2200 cpu, men den blir like varm. Har prøvd cpu-ene på en annen maskin med de overnevnte viftene og da blir de ikke mer enn normalt varme. Kan varmeutviklingen skyldes hovedkortet? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hva er utrolig varm? Hvor mange grader? Er det bare avlest temp som er varmere på ditt system, eller er kjøleribbe også merkbart varmere? Dårlig kontakt mellom cpu og kjøleribbe kan være en årsak, en annen at hovedkort leser av feil temp. Lenke til kommentar
frg Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Avlest temperatur ligger på ca. 65 grader. Har slått på to maskiner nå med samme cpu, skal la de stå og gå litt og kjenne om den ene blir mye varmere enn den andre. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 tips: bruk søkefunksjonen i forumet. dette temaet har blitt diskutert mange ganger før, og du kunne fått svar med en gang :ide: Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Virker som temperaturen inne i kabinettet kan ha noe å si siden det ikke blir fullt så varmt når du bruker den i en annen maskin. Hva er system tempen? Vcore kan også spille inn, sjekk at den ikke står angitt for høyt. I tillegg er det jo ikke dumt med kjølepasta, men det har du kanskje? Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hva slags kjøler har du? Har du goop (kjølepasta) på cpu'en? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Pass på at kjøleribbe med vifte er montert riktig vei, altså ikke opp ned, men (når hovedkortet ligger flatt) horisontal orientasjon... Settes den på feil vei, vil ikke kjøleribbens underflate komme i kontakt med hele cpuens kjerne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå