Tor Ove Nilsen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, har tenkt å kjøpe ein gtx 970. Men, lurer på om eg bør vente til gtx 1070 også heller kjøpe den? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, har tenkt å kjøpe ein gtx 970. Men, lurer på om eg bør vente til gtx 1070 også heller kjøpe den? Orker du å vente til høsten, og har råd til ca 4500r? DET er vel spørsmålet Jeg vet ikkje om den kommer til høsten, men det er sansynlig. At den koster så mye er også sansynlig. Lenke til kommentar
Tor Ove Nilsen Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, har tenkt å kjøpe ein gtx 970. Men, lurer på om eg bør vente til gtx 1070 også heller kjøpe den? Orker du å vente til høsten, og har råd til ca 4500r? DET er vel spørsmålet Jeg vet ikkje om den kommer til høsten, men det er sansynlig. At den koster så mye er også sansynlig. Tur du den kjem til å koste så mykje? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, har tenkt å kjøpe ein gtx 970. Men, lurer på om eg bør vente til gtx 1070 også heller kjøpe den? Orker du å vente til høsten, og har råd til ca 4500r? DET er vel spørsmålet Jeg vet ikkje om den kommer til høsten, men det er sansynlig. At den koster så mye er også sansynlig. Tur du den kjem til å koste så mykje? Ja, men det er jo ikkje sikkert det stemmer. Det som jeg er sikker på, er at den ikkje kommer før tideligst høsten. Om dette stemmer, får vi vente å se Lenke til kommentar
Tor Ove Nilsen Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Ok da tur eg det er best for meg å kjøpe no, fordi har ikkje rå til et grafikkort over 4000kr uansett... Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Harry Smerte Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Snappet akkurat opp radeon 390 til 3099 hos Dustin. Komplett har 970 til 3200 nå. Kjøper du brukt eller på tilbud er det ikke såååå surt at det kommer noe nytt. Slik tenkte i hvert fall jeg etter å a blitt lei av å vente på de nye allerede nå... Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Det vil bestandig komme noe bedre. Du kommer aldri til å ha det nyeste særlig lenge. Kjøp det du trenger når du trenger det. Å sitte å vente på det neste, er en evig sirkel. Endret 17. februar 2016 av Netrum 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Er alltid en vanskelig avgjørelse å ta for det om. Man vet av erfaring, at nyere hardware svært ofte er rimeligere, og gir mer pr. krone. Det sagt, så kan man nok likevel regne med et liknende toppsjikt-prisleie som tidligere. Dette gjerne fordi det finnes et kryssningspunkt for betalingsvillighet hos folk. Pascal tror jeg er gullfint å vente på for den som klarer å holde ut. Men, det er jo ingen dum idé å ligge en generasjon bakenfor sånn økonomisk sett, om butikkene gidder å senke prisene da. Ofte ser man heller at butikker brenner inne med varene, foran det å selge dem ut. Har kanskje blitt litt bedre med tider og stunder, da kanskje butikksjefer forstår at data-hardware er en ferskvare som så mange andre ting de selger i sin EL-kjede. Tipper at webshop'er er flinkere med å fornye varelageret sitt en treige EL-kjeder. Endret 17. februar 2016 av G Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, har tenkt å kjøpe ein gtx 970. Men, lurer på om eg bør vente til gtx 1070 også heller kjøpe den? Orker du å vente til høsten, og har råd til ca 4500r? DET er vel spørsmålet Jeg vet ikkje om den kommer til høsten, men det er sansynlig. At den koster så mye er også sansynlig. Tur du den kjem til å koste så mykje? Ja, men det er jo ikkje sikkert det stemmer. Det som jeg er sikker på, er at den ikkje kommer før tideligst høsten. Om dette stemmer, får vi vente å se Tilsvarende GPU klasse på 14nm kommer til å ha mindre areal enn nåværende. Det gir bedre utbytte av wafer'ene, og kan bidra til å holde prisene nede. Mye av grunnen til at det ikke ble noen "priskrig" mellom AMD og Nvidia på denne generasjonen er at AMD kom alt for sent på markedet. AMDs første skjermkort på 14nm er ventet til sommeren, om Nvidias kommer omtrent likt, eller litt etter kan det bli kniving på prisen som gjør at nivået holdes nede. Personlig, om jeg satt i samme situasjon, så hadde det vært helt avhengig av hva jeg har fra før. Og om det kan holde til sommeren. Personlig økonomi spiller selvsagt også en liten rolle. Enten skal man ha skjermkortet noen år, eller så kan man bare selge GTX970'en til høsten og oppgradere om nye generasjonen innfrir. Men når det er sagt så er det en "million" GTX970 ute i de tusen hjem, bruktverdien for den kommer til å rase med den nye generasjonen. 1 Lenke til kommentar
Tor Ove Nilsen Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 "Personlig, om jeg satt i samme situasjon, så hadde det vært helt avhengig av hva jeg har fra før" ja det som er problemet, eg har ikkje ein "gaming pc" . har tenkt å kjøpe ein, men veit ikkje om eg holder ut til sommeren/hausten før eg kjøper ein berre på grunn av ein ny generasjon gpu'er. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 ja det som er problemet, eg har ikkje ein "gaming pc" . har tenkt å kjøpe ein, men veit ikkje om eg holder ut til sommeren/hausten før eg kjøper ein berre på grunn av ein ny generasjon gpu'er. Selv om produsenter og "bransjen" melder om at ting skal komme på bestemte tidspunkt, så er det på ingen måte sikkert at det er det som kommer til å skje. Har du ingenting, synes jeg det blir lenge å vente til sommeren. Så da ville jeg forholdt meg til hva som er på markedet nå. Når det er sagt, om du ikke har skjerm heller så ville jeg definitivt gått for dette R9 390 sammen med en FreeSync skjerm fremfor GTX970. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg venter på pascal. Kjøpte et 670GTX på finn.no i mellomtiden. Kortet fungerer helt fint til 1080p spill. Blir ny skjerm og nytt kort til høsten når Pascal kommer Lenke til kommentar
G Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Trodde Pascal kom til sommeren, også nevnes det til høsten. Var da veldig til tålmodighet man må smøre seg med inntil videre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Trodde Pascal kom til sommeren, også nevnes det til høsten. Var da veldig til tålmodighet man må smøre seg med inntil videre. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Trodde Pascal kom til sommeren, også nevnes det til høsten. Var da veldig til tålmodighet man må smøre seg med inntil videre. Spørs vel litt om hva du skal ha. Kan jo være noe kommer i april, og noe kommer på sensommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå