BizzyX78 Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Syns det ligger litt for mange føringer om at man må over på Win10 fra MS. Godt at Linux kan bli eit betre alternativ etterkvart som Vulkan går seg til. "halsn" sa at det er kjipt å måtte gå over på Win10 for å kunne ta i bruk DX12.x. Da virket det i hvert fall logisk for meg å påpeke at fra og med "Kaby Lake" så har man lite valg om man ønsker å forbli Windows-bruker, på den nyeste HWen. Det er som å spille domino... "halsn" la på en brikke med sekser i den åpne enden..., og siden jeg satt med en brikke som også har sekser i den ene enden så var det logisk å legge på den. Don't hate the messenger..., hate the message. MS la kortene på bordet i Januar, 2016. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Syns det ligger litt for mange føringer om at man må over på Win10 fra MS. Godt at Linux kan bli eit betre alternativ etterkvart som Vulkan går seg til. "halsn" sa at det er kjipt å måtte gå over på Win10 for å kunne ta i bruk DX12.x. Da virket det i hvert fall logisk for meg å påpeke at fra og med "Kaby Lake" så har man lite valg om man ønsker å forbli Windows-bruker, på den nyeste HWen. Det er som å spille domino... "halsn" la på en brikke med sekser i den åpne enden..., og siden jeg satt med en brikke som også har sekser i den ene enden så var det logisk å legge på den. Don't hate the messenger..., hate the message. MS la kortene på bordet i Januar, 2016. Kaby Lake gir oss optane, noe som jeg gleder meg til! Håper zen vil tliby oss det samme! Håper også at optane-teknologien ikke vil gi oss et pris-sjokk! HKS gir oss sikkert litt mer informasjon ang. optane etterhvert^^ Endret 24. februar 2016 av Koven Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Syns det ligger litt for mange føringer om at man må over på Win10 fra MS. Godt at Linux kan bli eit betre alternativ etterkvart som Vulkan går seg til. "halsn" sa at det er kjipt å måtte gå over på Win10 for å kunne ta i bruk DX12.x. Da virket det i hvert fall logisk for meg å påpeke at fra og med "Kaby Lake" så har man lite valg om man ønsker å forbli Windows-bruker, på den nyeste HWen. Det er som å spille domino... "halsn" la på en brikke med sekser i den åpne enden..., og siden jeg satt med en brikke som også har sekser i den ene enden så var det logisk å legge på den. Don't hate the messenger..., hate the message. MS la kortene på bordet i Januar, 2016. Kaby Lake gir oss optane, noe som jeg gleder meg til! Håper zen vil tliby oss det samme! Håper også at optane-teknologien ikke vil gi oss et pris-sjokk! HKS gir oss sikkert litt mer informasjon ang. optane etterhvert^^ "Håper også at optane-teknologien ikke vil gi oss et pris-sjokk!" Det er lov å håpe... Ser man seg litt tilbake så kan man nesten gjette seg fram til hva som kommer til å skje. Men er enig i at vi går en spennende framtid imøte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Denne tråden døde litt desverre, så jeg vekker liv i den igjen. Jeg personlig sverger fortsatt til Windows 7 og har ingen planer om å bytte. Jeg kan altså ikke benytte meg av DX12. De foreløpige testene jeg har sett av Vulkan mot DX11 har vært meget skuffende, så jeg gidder ikke en gang å laste ned bare for å prøve. Jeg ser dog at de jobber iherdig med å rette feil litt etter litt. Det jeg dog lurer på er når jeg kan forvente meg at Vulkan utklasser DX11 ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Denne tråden døde litt desverre, så jeg vekker liv i den igjen. Jeg personlig sverger fortsatt til Windows 7 og har ingen planer om å bytte. Jeg kan altså ikke benytte meg av DX12. De foreløpige testene jeg har sett av Vulkan mot DX11 har vært meget skuffende, så jeg gidder ikke en gang å laste ned bare for å prøve. Jeg ser dog at de jobber iherdig med å rette feil litt etter litt. Det jeg dog lurer på er når jeg kan forvente meg at Vulkan utklasser DX11 ? Må nesten skuffe deg litt der , du vil være avhengig av at spillene støtter Api'et og per dags dato vil trolig flesteparten benytte seg av DX12 eller Vulkan, problemet ligger dog i at Os'et som W7 er har sine begrensinger når det kommer til bruk av cpu kjerner noe som ikke er på samme måte begrenset i W10. Så selv om du vil delvis kunne ta i bruk en god del av forbedringene i Vulkan ( hovedsakelig gpu relaterte ) så vil du trolig få lavere ytelse enn du får på Windows 10. Det er også en del endringer i kernelen til 10 i Oset som i utgangspunktet sørger for at du vil få en tryggere opplevelse og at ytelsen vil være litt mere jevn over tid. Jeg anbefaler deg til å oppgradere til Windows 10 og heller gjøre de justeringene på Oset om Gui'et ikke er bra nok , det finnes i dag såpass mange verktøy tilgjengelig at man kan få det til å se ut som W7 på noen få minutter men har alle fordelene bak w10. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Damnit, jeg vet det egentlig lol. Jeg har også google som alle andre, det handler vel mer om at det føles som et nederlag å akseptere windows 10 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Damnit, jeg vet det egentlig lol. Jeg har også google som alle andre, det handler vel mer om at det føles som et nederlag å akseptere windows 10 Nederlag? Se på det heller som at det er du som vinner som får det beste fra flere verdener etter at du fikser på det som ikke fungerer for deg. Det finnes nå såpass mange modifikasjoner til W10 at man kan ikke engang se forskjellen på W7 om du så ønsker , personlig bruker jeg ikke noen da jeg har tilpasset med W10 og ønsket en fornyelse samt jeg har en bærbar med touchscreen så det er lurt å ha mer eller mindre det samme brukergrensesnittet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Damnit, jeg vet det egentlig lol. Jeg har også google som alle andre, det handler vel mer om at det føles som et nederlag å akseptere windows 10 Nederlag? Se på det heller som at det er du som vinner som får det beste fra flere verdener etter at du fikser på det som ikke fungerer for deg. Det finnes nå såpass mange modifikasjoner til W10 at man kan ikke engang se forskjellen på W7 om du så ønsker , personlig bruker jeg ikke noen da jeg har tilpasset med W10 og ønsket en fornyelse samt jeg har en bærbar med touchscreen så det er lurt å ha mer eller mindre det samme brukergrensesnittet. Ok ok, du virker som en fornuftig kar. Kan du vise meg litt "greier" som kan få meg frem til dette målet om en Win7 look ? Dog merkelig at Win XP var greit, Vista var dritt, Win 7 var nice, win 8 var crap og så win 10 igjen er crap. Pleier å være annen hver.... Endret 6. mai 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Damnit, jeg vet det egentlig lol. Jeg har også google som alle andre, det handler vel mer om at det føles som et nederlag å akseptere windows 10 Nederlag? Se på det heller som at det er du som vinner som får det beste fra flere verdener etter at du fikser på det som ikke fungerer for deg. Det finnes nå såpass mange modifikasjoner til W10 at man kan ikke engang se forskjellen på W7 om du så ønsker , personlig bruker jeg ikke noen da jeg har tilpasset med W10 og ønsket en fornyelse samt jeg har en bærbar med touchscreen så det er lurt å ha mer eller mindre det samme brukergrensesnittet. Ok ok, du virker som en fornuftig kar. Kan du vise meg litt "greier" som kan få meg frem til dette målet om en Win7 look ? Dog merkelig at Win XP var greit, Vista var dritt, Win 7 var nice, win 8 var crap og så win 10 igjen er crap. Pleier å være annen hver.... Nja , Win 8.1 var helt greit når du ble vant til det , men igjen med mindre du brukte tid på å få det til å se ut og fungere som du ønsket så var det trolig "crap" for en del personer. Windows 10 er langt bedre enn 8.1 og har svært mange forbedringer som bedre ytelse , utnytter ressurser og spesielt SSD langt bedre , langt bedre bruk av pagefila ( feks 16Gb minne / 32Gb minne ) bedre bruk av samtlige kjerner på cpu (spesielt hos Amd ) og en drøss med andre forbedringer som har kommet på plass. Uansett : Les http://www.laptopmag.com/articles/make-windows-10-like-windows-7 http://www.makeuseof.com/tag/6-tools-tweak-windows-10-start-menu/ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Ok ok, du vinner meg over her, men... hva med tastatursnarveier ? Hva med noe så enkelt som noe jeg bruker daglig i Win 7, nemlig Win + Tab = Endret 6. mai 2016 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg