Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feilkode, hva er feilen?

Anbefalte innlegg

Var på Mekonomen og leste av feilkoder, men ble litt usikker ettersom jeg ikke helt får noe google svar av kamakselstillingsgiver ? 
Er dette kamaksel sensoren ?
De på Mekonomen sa at Turtalls-/referansemerkesignal hadde nok noe med kamakselstillingsgiveren problemet å gjøre. Men usikker.

Batterispenningen er/var lav siden jeg nooba litt med sigarettenneren, står til lading for øyeblikket.

nR7wPr3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget mulig det er kamsensoren. Turtallet tipper jeg hentes av veivsensoren som på de øvrige BMW-motorene. Når enten kamsensor eller veivsensor begynner å bli dårlig kan du få lignende symptomer. Dårlig veivsensor gjør ofte bilen mer tungstartet når varm.

Hva er symptomene ellers? Du bør forresten lade/bytte batteriet, da et dårlig batteri fort fører til mye krøll på BMW.

Lenke til kommentar

Meget mulig det er kamsensoren. Turtallet tipper jeg hentes av veivsensoren som på de øvrige BMW-motorene. Når enten kamsensor eller veivsensor begynner å bli dårlig kan du få lignende symptomer. Dårlig veivsensor gjør ofte bilen mer tungstartet når varm.

Hva er symptomene ellers? Du bør forresten lade/bytte batteriet, da et dårlig batteri fort fører til mye krøll på BMW.

Det er ingen symptomer, det eneste som skjedde var at bilen bare stoppet helt opp noen ganger. Fikk da beskjed av noen om at det kunne være kamaksel sensoren, men jeg tenkte at jeg måtte sjekke ut med diagnose før jeg kjøpte nye deler. Tror nok jeg kjøper kamaksel sensor først, 

Bilen er absolutt ikke tungstartet, går utrolig fint og er ingen merkbare problemer.

Batteriet står til lading, kjøper nok nytt til sommeren. 

Lenke til kommentar

Er ikke noe Vanos på M43.

EDIT: om motoren plutselig stopper så kan det være kamsensoren, men det kan også være veivsensoren. Vær forberedt på at du muligens bør skifte begge. Når den ene har gått er ofte den andre ikke langt unna.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig starte med kamsensor, den er det veldig lett å komme til. Er du heldig stopper det der, koster jo litt per sensor.

Kjøp originale sensorer, mange alternative som ikke holder mål og du må bytte igjen med en gang. Noen ganger blir det faktisk verre med uoriginale.

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig starte med kamsensor, den er det veldig lett å komme til. Er du heldig stopper det der, koster jo litt per sensor.

Kjøp originale sensorer, mange alternative som ikke holder mål og du må bytte igjen med en gang. Noen ganger blir det faktisk verre med uoriginale.

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/vare/giver_kamaksel_eksos_innsug_original__12147518628__646207

Trenger jeg noe mer enn den her? eller følger alt jeg må bytte ut med? Så også at man bytter pakninger samtidig, men usikker på om det følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...