Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Var på Mekonomen og leste av feilkoder, men ble litt usikker ettersom jeg ikke helt får noe google svar av kamakselstillingsgiver ? Er dette kamaksel sensoren ?De på Mekonomen sa at Turtalls-/referansemerkesignal hadde nok noe med kamakselstillingsgiveren problemet å gjøre. Men usikker. Batterispenningen er/var lav siden jeg nooba litt med sigarettenneren, står til lading for øyeblikket. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Meget mulig det er kamsensoren. Turtallet tipper jeg hentes av veivsensoren som på de øvrige BMW-motorene. Når enten kamsensor eller veivsensor begynner å bli dårlig kan du få lignende symptomer. Dårlig veivsensor gjør ofte bilen mer tungstartet når varm. Hva er symptomene ellers? Du bør forresten lade/bytte batteriet, da et dårlig batteri fort fører til mye krøll på BMW. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Meget mulig det er kamsensoren. Turtallet tipper jeg hentes av veivsensoren som på de øvrige BMW-motorene. Når enten kamsensor eller veivsensor begynner å bli dårlig kan du få lignende symptomer. Dårlig veivsensor gjør ofte bilen mer tungstartet når varm. Hva er symptomene ellers? Du bør forresten lade/bytte batteriet, da et dårlig batteri fort fører til mye krøll på BMW. Det er ingen symptomer, det eneste som skjedde var at bilen bare stoppet helt opp noen ganger. Fikk da beskjed av noen om at det kunne være kamaksel sensoren, men jeg tenkte at jeg måtte sjekke ut med diagnose før jeg kjøpte nye deler. Tror nok jeg kjøper kamaksel sensor først, Bilen er absolutt ikke tungstartet, går utrolig fint og er ingen merkbare problemer. Batteriet står til lading, kjøper nok nytt til sommeren. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Vanos Det var et litt vagt svar, hva mener du med vanos? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Er ikke noe Vanos på M43. EDIT: om motoren plutselig stopper så kan det være kamsensoren, men det kan også være veivsensoren. Vær forberedt på at du muligens bør skifte begge. Når den ene har gått er ofte den andre ikke langt unna. Endret 17. februar 2016 av E.C. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Er ikke noe Vanos på M43. EDIT: om motoren plutselig stopper så kan det være kamsensoren, men det kan også være veivsensoren. Vær forberedt på at du muligens bør skifte begge. Når den ene har gått er ofte den andre ikke langt unna. okei, da blir det nok til at jeg bytter begge. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Du kan selvfølgelig starte med kamsensor, den er det veldig lett å komme til. Er du heldig stopper det der, koster jo litt per sensor. Kjøp originale sensorer, mange alternative som ikke holder mål og du må bytte igjen med en gang. Noen ganger blir det faktisk verre med uoriginale. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Du kan selvfølgelig starte med kamsensor, den er det veldig lett å komme til. Er du heldig stopper det der, koster jo litt per sensor. Kjøp originale sensorer, mange alternative som ikke holder mål og du må bytte igjen med en gang. Noen ganger blir det faktisk verre med uoriginale. https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/vare/giver_kamaksel_eksos_innsug_original__12147518628__646207 Trenger jeg noe mer enn den her? eller følger alt jeg må bytte ut med? Så også at man bytter pakninger samtidig, men usikker på om det følger med. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 O-ringen følger vanligvis ikke med. Er en 100-lapp billigere hos Koed om det skulle være av betydning. Ser ut som at o-ringen følger med der. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 O-ringen følger vanligvis ikke med. Er en 100-lapp billigere hos Koed om det skulle være av betydning. Ser ut som at o-ringen følger med der. Fy søren Koed har noe av det dårligste designet på en nettside jeg har sett, finner jo ingenting. Er det ikke søkefunksjon på den nettsiden? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Om man er kjent med delekatalogen funker det greit. Du kan gå til kassen og søke på delenr. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Om man er kjent med delekatalogen funker det greit. Du kan gå til kassen og søke på delenr. Fikk det til til slutt, tusen takk for hjelpen! Da er delen bestilt og kanskje jeg er ute på veien igjen snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå