Jannis-15 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Andromedagalaksen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 flott å se. man kan jo sitte å drømme seg inn i bildet og lure på hva som kan skjule seg i alt dette. 1 Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Imponerende flott, Jan Erik! 1 Lenke til kommentar
okjo Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Godt mulig jeg gjentar meg selv, men dette føyer seg fint inn i rekken av disse fantastiske bildene du leverer på dette feltet Mvh Oddmund 1 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Takker for tilbakemeldinger! Bilde er faktisk fra Januar 2015, men ettersom jeg manglet hjørnene kviet jeg meg for å laste det opp. Det er vel ikke klart for printing enda, men når jeg en dag husker å ta bilde av de manglende hjørnene så tror jeg det blir bra. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Nå er det vel slik at du vil ha bare den rene og skjære sannhet ellers kunne du jo bare klonet inn fra områdene rundt og fylt ut de mørke feltene. Så litt på om du beskjærer sidene, men fant at det vil ødelegge bildet. Nå tenker jo jeg mer bilde enn dokumentasjon så jeg ville kanskje gitt et ekstra klikk på skarphet også. Interessant å se og lese det du presenterer for du driver med noe helt annet enn det vi andre driver med. Roar Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Stemmer det Roar, jeg ønsker aldri å legge til data som ikke faktisk er der. Jeg hadde en versjon som var med klonede hjørner, men selv om den så fin ut ville jeg hele tiden visst at det bare var "juks og fanteri". Litt økt skarphet var ønsket fra min side også, men klarte ikke å få det til uten at støyen ble for sterk. Dette blir nok ikke mitt siste bilde av galaksen i alle fall. Jeg håper å komme tilbake med både høyere dybde, kontrast og skarphet, samt ingen manglende hjørner. Nødvendig utstyr er på vei i posten. Måtte noen bare klare å blåse bort disse skyene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg