Gå til innhold

Dette er Asus' nye 4K-skjerm for spillere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne skjermen tilfredsstiller få krav fra seriøse spillere.

Freesync er bortimot verdiløst til AMD makter å levere grafikkort som yter i forhold til effektbruken. Selv da er Freesync et hestehode bak da G-Sync bedre takler lavere framerate.

Dagens grafikkort sliter med å levere 60 FPS i eksisterende og kommende spilltitler og innen man får utnyttet en slik skjerm fult ut er det kommet nye grafikkort og skjermer med DP 1.3 >=120 Hz, altså skjermer som er mer langsiktige kjøp. Adaptive sync skal selvsagt kompansere for lavere framerate, men har man vettet så holder man seg til oppløsninger som er realistiske å kjøre i høy framerate, spesielt dersom man er en seriøs spiller.

I dette tilfellet er det dumt å være early adopter og det er tvilsomt at seriøse spillere synes denne skjermen er et smart valg. De vil nok heller ha silkemyk 1080p/1440p til det kommer skjermer og grafikkort som takler 4K UHD på en bedre måte.

Seriøse spillere ønsker å prestere best mulig og bryr seg i  liten grad om høyest mulig oppløsning som går i sirup fordi panelene, interface (kablingen) og grafikkortene ikke leverer >=120 Hz.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har 

Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG27AQ 3840x2160 IPS.

Funker helt greitt til spilling pga g-sync. Til generell windowsbruk suger den, fordi den er bare 60 hz. Musa lagger evig :p

Har testet en Acer 4k skjerm uten g-sync, og det var evig inputlag og riving i bildet under spilling. 

PG27AQ er en drøm i forhold :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

300% mer on-screen? Det er jo før man tar i betraktning at man gjerne må kjøre DPI skalering så ikke tekst og UI-elementer blir for smått og vips så har man ikke 300% mer on-screen likevel. Og Windows, ja selv Windows 10 har fremdeles en hel del ymse HiDPI skalering, dessverre...

Lenke til kommentar

300% mer on-screen? Det er jo før man tar i betraktning at man gjerne må kjøre DPI skalering så ikke tekst og UI-elementer blir for smått og vips så har man ikke 300% mer on-screen likevel. Og Windows, ja selv Windows 10 har fremdeles en hel del ymse HiDPI skalering, dessverre...

Men en skjerm blir jo brukt til en del mer enn å vise tekst og UI-elementer som ikke er skalerbare. Bruker en skjermen til å lese ett dokument, hvor 90% av bildet er "hvitt ark", blir det heller ikke 300% mer on-screen i den forstand du tenker på, men er det relevant?

Forøvrig så er bildet som "300% mer on-screen vs Full HD" refererer til, enten en video eller 3d-grafikk som mest sannsynlig inneholder nettopp 300% mer on-screen pga 300% høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg har 

Funker helt greitt til spilling pga g-sync. Til generell windowsbruk suger den, fordi den er bare 60 hz. Musa lagger evig :p

Har testet en Acer 4k skjerm uten g-sync, og det var evig inputlag og riving i bildet under spilling. 

What? Skjermen er 144hz og du kan ha 144hz både i spill og i Windows. Har akkurat samme skjerm og kjører 144hz mens jeg skriver nå.

4K kan vurderes når de leveres med g-sync og 144hz i tillegg. Er natt og dag forskjell mellom 1080 skjermen min og 1440p. Er som 800x600 vs 1920x1080.

Lenke til kommentar

Jeg har

What? Skjermen er 144hz og du kan ha 144hz både i spill og i Windows. Har akkurat samme skjerm og kjører 144hz mens jeg skriver nå.

4K kan vurderes når de leveres med g-sync og 144hz i tillegg. Er natt og dag forskjell mellom 1080 skjermen min og 1440p. Er som 800x600 vs 1920x1080.

Jeg skrev tilogmed oppløsninga på skjermen, slik at produktnavnet ikkje kunne forveksles :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...