Sutekh Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 FYI: Hvis du har planer om å bruke visse Sigma-objektiver på K-1, så bør du svippe innom forhandleren en tur først Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Jeg har to av de affiserte objektivene men ble lettet når jeg leste hvor bagatellmessig problemet er. Selv det kameraet jeg mener å ha tatt godt vare på nå har minst ti ganger mer riper i lakken enn det overdrevne Sigma-problemet skal føre til. Hvis/når jeg kjøper K-1 så kommer jeg ikke til å bry meg om den lille ripa. I hvert fall ikke nok til at jeg gidder å sende inn objektivet. Edit: Og kameraet kommer til å stå i FF modus uansett objektiv. Nesten bestandig. Endret 13. mai 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Da har DPReview rukket å teste K-1 Humret litt av denne bildeteksten: The K-1's Cross-Tilt LCD system has all the elegance of two deck chairs mating, but it provides a useful range of articulation. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Test av værtettingen til K-1 https://www.youtube.com/watch?v=EDcUQNofFJU Noen sammenligninger fra Dpreview, Pentax K-1 vs K-1 pixel shift vs langt dyrere kamera som Canon 5D mark IV og Nikon D810: - DR (exposure latitude, skyggeopphenting) - Standard test scene ISO 6400 Raw - Standard test scene ISO 6400 Jpeg - Tester av ISO invarians: K-1, K-1 pixel shift, 5D Mark IV, D810. (Ha alle oppe og bytt i mellom fanene) 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 K-1 er testet av DXO mark. Ser ganske likt ut som Nikon D800/810. Kjappe tall: Portrett/fargepresisjon: 25,4 Landskap/dynamisk omfang: 14,6 Sport/ISO: 3280 Totaltscore: 96 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Pentax K-1 har premiære på finn.no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå