Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lekker fra rør på loftet

Anbefalte innlegg

På loftet går det ett gammelt rør fra taket og ned i gulvet. Vet ikke helt hva det brukes til.

Problemet er at rundt gulvet, der røret går ned er det kommet en del vann..

Vet ikke helt eksakt hvor det kommer fra, men ser det pipler litt ut gjennom skjøyten hvor tidligere eier har forsøkt å føre på ett eller annet stoff, samt det er (antydning til) vannmerker ned fra taket hvor røret kommer ned.

Skjært litt av gipsplatene i taket rundt rører bort, men enda vanskelig å se om det er derfra vannet kommer...

Tenker å føre på noe nytt tetningsmiddel hvor skjøyten er da det pipler vann ut gjennom denne. Bør jeg fjerne det middelet som er der først? Hva middel bør jeg bruke?

Bør jeg sage bort litt av plankene rundt røret i taket å sjekke på oversiden der om det går å se om det er der vannet kommet fra?

All hjelp mottas med stor takk! :)

post-323465-0-23213400-1455708851_thumb.jpg

post-323465-0-79680100-1455708851_thumb.jpg

post-323465-0-27567600-1455708852_thumb.jpg

post-323465-0-87697400-1455708852_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type hus bor du i? Blokk, enehus etc..
Bør absolutt finne ut hvor vannet kommer fra, men å sage hull i taket på loftet høres litt rart ut... :eek:

Finn ut hvor det kommer fra, og hva røret er til.
Bare følg røret, eller spør noen naboer, kan vare kloakk da det er en stor diameter...
Ring en rørlegger eller spør nabogutten som sveiser på en gammel volvo om han kan hjelpe med å få det tett.

Lenke til kommentar

Ja, virker som røret er tomt.... Hva er letteste måte å løse dette? Må jeg fjerne plankene rundt røret i taket og kjøre på med noe tettningsmasse eller?

Men det pipler ut bittelitt vann fra skjøten og, mulig dette er kondens eller noe? Men bør jeg hive på noe middel for å tette bedre her og? Fjerne den gamle? Hva middel bør jeg bruke?

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Sjekk for lekkasje på tak!

Det treverket som ligger rundt støpejernsrøret er noe mørkt, sjekk om det har kommet råte i det. Det hjelper ikke å tette i leiligheten din hvis det er lekkasje på taket. Det er snarvei til store råteskader. 

Mulig røret må isoleres for å unngå kondens dersom røret går fra varmt til kaldt rom vinterstid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...