OHJohansen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Men det koster deg en solid slump penger.TEST: Sennheiser Momentum Wireless Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg har hatt disse her et par uker nå, og de er uten tvil det beste kjøpet jeg har gjort i dette domenet. Jeg bruker dem hver dag på jobb, og på bussen til og fra, og jeg har måttet lade dem én gang i tiden jeg har hatt dem. For min del er de litt vonde å ha på over tid, men det er dels en tilvenningssak og dels anatomi. 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Sammenligningen til Bose er ganske teit. Bose sin har ikke blåtann. Da må du i tilfelle kjøpe SoundLink Wireless 2 som koster 2700. De er riktignok rimeligere, men de har aboslutt ingen støykansellering bruker ikke aptX og har ganske mye dårligere lyd enn disse. Problemet med trådløse hodetelefoner er at de MÅ bli dyre. Dvs. de må koste en god del penger for å få fram godlyden. Dette fordi du i tillegg til hodetelefonene, også betaler for innebygd batteri, dac, forsterker og i noen tilfeller, støykansellering. Til prisen er disse ikke verst. Jeg har SoundLink Wireless 2 (around ear) selv, og skulle gjerne kunne gått opp til disse. Riktignok betalte jeg bare 1600kr for mine Bose, men jeg er ikke fornøyd med lyden i heletatt. De er heller ikke komfortable å ha på for mine noe større ører, slik at jeg bare kan ha de på i noen timer i slengen før jeg blir sliten. Men, de er veldig praktiske å ha på på jobb når man skal lytte til musikk/radio. Er veldig greit å slippe unna den kabelen. Så jeg kommer vel ikke til å kvitte meg med de heller. Skulle bare ønske de var bedre. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 4000 kroner for et par headphones? Vanvittig. 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Neida. Mitt beste kjøp ever er det første Parrot Zik headsettet som kom for noen år siden. Det kostet meg 3500kr på den tiden. Aldri fått så mange gode timer ut av noe produkt før eller siden. Har hatt det på hodet i snitt 10 timer hver dag i et år nå. Da blir 3500kr lite Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt Zik 2.0 så skulle jeg vurdert det her. Men det får holde med 2 Bluetooth headsett for nå Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Om 4000,- for hodetelefoner er dyrt, kommer mye an på hva man krever av lyd og hvor mye de blir brukt. Bruker man hodetelefoner i timevis hver dag, blir ikke snittprisen pr døgn høy, om de har god byggekvalitet. Noe litt dyrere hodetelefoner gjerne har. (Finnes unntak der også, vet noen klager på byggekvaliteten til Sennheiser sine i 10000kr klassen) Lenke til kommentar
matslm Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Så på disse selv, men ble for dyrt. Gikk heller for Denon AH-GC20 som også er trådløse, har støydemping og har veldig god batteri kapasitet. Veldig fornøyd med disse. Ikke like bra lyd som i Sennheiser, men fortsatt i en klasse over Bose sine. Lenke til kommentar
rasivert Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 4000 kroner for et par headphones? Vanvittig. Komplett galskap. Folk har for mye penger, åpenbart. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Bruker noen dette til gaming, eller er det rett å slett musikk? Grunnen er at "gaming" headsett er veldig gimmick når det gjelder lyd, selv de dyre. 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Neida. Mitt beste kjøp ever er det første Parrot Zik headsettet som kom for noen år siden. Det kostet meg 3500kr på den tiden. Aldri fått så mange gode timer ut av noe produkt før eller siden. Har hatt det på hodet i snitt 10 timer hver dag i et år nå. Da blir 3500kr lite Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt Zik 2.0 så skulle jeg vurdert det her. Men det får holde med 2 Bluetooth headsett for nå 10 timer hver dag? Hva i all verden er det du driver med? 1 Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Er det mulig å bruke disse som handsfree? De har jo mikrofon Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Vurderte disse selv men falt på B&O BeoPlay H7. De har riktignok ikke aktiv støydemping, men har til gjengjeld latterlig god batteritid og jeg syntes lydkvaliteten var relativt lik mellom de og Momentum A2BT hvor Sennheiser går noe dypere og er noe mer farget / varm, mens BeoPlay H7 er noe mer åpen og lys. Grunnen til at Momentum A2BT var uaktuelle var på grunn av dårlig blåtannrekkevidde, spesielt mot iPhone og null støtte for AAC over blåtann. 2 Lenke til kommentar
Locasto Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Bruker disse "åpen" eller "lukket" teknologi? For meg er det viktig at jeg kan spille høyt uten at de i rundt blir forstyrret. Bose utgikk i så måte. Er det mye lekasje fra disse? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Er det mulig å bruke disse som handsfree? De har jo mikrofon Ja, de kan brukes som handsfree. Bruker disse "åpen" eller "lukket" teknologi? For meg er det viktig at jeg kan spille høyt uten at de i rundt blir forstyrret. Bose utgikk i så måte. Er det mye lekasje fra disse? De er lukkede hodetelefoner, så de forstyrrer ikke omverdenen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Kjøpte disse for en halvannen uke siden selv.. Er ett av de kjøpene jeg er veldig glad for at jeg har gjort! Prisen er i underkant av 4000,- og jeg var usikker på summen før kjøpet. Etter kjøpet har jeg ikke tenkt på lappene jeg ga, i det hele tatt.. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Så slike klokker har et visst hørselsvernpotensiale? Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Kjøpte selv Sony sine støydempende hodetelefoner MDR- ZX770BN for et halvt år siden for litt over 1000kr, og det må sies å ha vært et strålende kjøp. Utrolig behagelige å ha på seg, selv på lange 11-12 timers flyturer fra Asia til Europa ( som jeg flyr ofte), og støydempingen er meget bra (kjenner meg igjen beskrivelsen av Sennheiser'ne her). Lyden er også nydelig, både på musikk og film/spill. Og det beste: De koster kun 1/4 av prisen av desse. Så løp og kjøp!=) Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Sammenligningen til Bose er ganske teit. Bose sin har ikke blåtann. Da må du i tilfelle kjøpe SoundLink Wireless 2 som koster 2700. De er riktignok rimeligere, men de har aboslutt ingen støykansellering bruker ikke aptX og har ganske mye dårligere lyd enn disse. Problemet med trådløse hodetelefoner er at de MÅ bli dyre. Dvs. de må koste en god del penger for å få fram godlyden. Dette fordi du i tillegg til hodetelefonene, også betaler for innebygd batteri, dac, forsterker og i noen tilfeller, støykansellering. Til prisen er disse ikke verst. Jeg har SoundLink Wireless 2 (around ear) selv, og skulle gjerne kunne gått opp til disse. Riktignok betalte jeg bare 1600kr for mine Bose, men jeg er ikke fornøyd med lyden i heletatt. De er heller ikke komfortable å ha på for mine noe større ører, slik at jeg bare kan ha de på i noen timer i slengen før jeg blir sliten. Men, de er veldig praktiske å ha på på jobb når man skal lytte til musikk/radio. Er veldig greit å slippe unna den kabelen. Så jeg kommer vel ikke til å kvitte meg med de heller. Skulle bare ønske de var bedre. Som i en annet innlegg her, kan jeg anbefale Sony MDR-ZX700, til 1/4 av prisen av de fra Sennheiser.. Topper alt det andre jeg har prøvd ihvertfall, og har bluetooth og alt det andre du lister opp. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Som i en annet innlegg her, kan jeg anbefale Sony MDR-ZX700, til 1/4 av prisen av de fra Sennheiser.. Topper alt det andre jeg har prøvd ihvertfall, og har bluetooth og alt det andre du lister opp. Til gjengjeld så er de "kompliserte og triste", og med "en småkjedelig design og en uengasjerende lyd paret med kronglete funksjoner". Man får det man betaler for, og det er ikke alle som på død og liv skal ha det aller billigste. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Så slike klokker har et visst hørselsvernpotensiale? Ja, hvis de sperrer for lyd ene veien, så sperrer de for lyd andre veien og. Det er ikke hensikten dems å fungere som hørselsvern, så jeg antar de ikke vil oppfylle krav til hørselsvern, men lyd demper de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg