Gå til innhold

Stasjonær gaming-pc. Pris maks 10k

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er keen på å kjøpe ny pc. Har sett en del på komplett sine pakker, men har innsett at jeg ikke har peiling på pc lenger. Er veldig usikker på SSD-disk vs Hdd-disk Pc'n må kunne kjøre Microsoft Flight simulator x i grei oppløsning. Trenger kun kabinett med innmat. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig angående:Multicom Khal i620S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 2TB Harddisk, DVDRW, Radeon R9 390 8GB, 700W, Uten operativsystem

Beste kjøpet du kan gjøre rundt 10 000 kr hadde droppet harddisken og skaffet deg SSD disk, ellers må du på bruktmarkedet i så fall om du skal få noe bedre kjøp en dette.

AMD skjermkort blir noe varme og lite vits med 8 GB minne.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok, dumt spørsmål, men 4gb skjermkort holder? Tror jeg går for 970. Men hvor mye har prosessorytelse å si for gaming? Er det vits å oppgradere til en annen i5-prosessor, for eksempel en som yter 3,2 GHz fremfor 2,7 GHz? Takk for mange gode svar.

Endret av fifafrank
Lenke til kommentar

4 GB holder ja både til 1600p og full HD får kanskje litt problemer med 4k oppløsning hvis det er minnekrevende spill f.eks skyrim eller witcher 3.

Klokkehastigheten har kun noe å si hvis det er samme teknologi f.eks skylake.

Vil råde deg å overklokke istedenfor å få for i7 6700k i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok, dumt spørsmål, men 4gb skjermkort holder?

Greit nok for 1080p.

Enkelte titler bruker mer - og utviklere har begynt å grave i mengden som finnes. Så det er vanskelig å svare på.

For dagens spill er det OK - hva fremtiden vil bringe kan ikke vi svare på.

Men hvor mye har prosessorytelse å si for gaming? Er det vits å oppgradere til en annen i5-prosessor, for eksempel en som yter 3,2 GHz fremfor 2,7 GHz? 

CPU har mye å si i noen spill (CPU intensiv) og mindre å si i andre spill (GPU intensiv). Umulig å gi et fasitsvar her.

Men generelt (hvis man tar pengene ut av ligningen her) så vil det jo selvsagt alltid være en fordel med høyere frekvens og flere kjerner. Better to have it and not need it, then to need it and not have it.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...