Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hvordan øve til prøver

Anbefalte innlegg

hei.

jeg er en gutt som går i vg1, og får veldig dårlige karakterer i nesten alle fag, også lurer jeg på hvordan dere øver til prøver???

hva er det dere får jeg ligger mest på 2er når det kommer til prøver.

plizzzzz gi meg noe tips til hvordan jeg kan forbrede meg.

har 0 peiling på hvordan jeg skal øve til prøver, når det kommer til prøver sitter jeg med spørsmål: er det virkelig det vi hadde om ikke noen av spørsmåle kan jeg svare på.

jeg bare leser over stoffe og ikke noe mer, det sier seg selv at jeg ikke kan få mer enn 2. HVORDAN ØVER JEG ?

Endret av Bruker_123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder såkalte lesefag er det lurt å lese igjennom teksten og å skrive referat. Forsøk å se hva som er mest relevant, og hold det kort. Deretter skriver du referatet ditt i stikkordform. Ut i fra stikkordene skal du kunne huske, reflektere og forstå det aller meste som stod i den opprinnelige teksten.

Dette er selvsagt bare en av mange måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme som deg, da jeg gikk i 1 klasse og alle karakterne mine falt i grus. Men så fant jeg straks ut en teknikk som gjorde at jeg gikk opp i alle fag i 2 klasse og 3 klasse (nå).

1) Begynn å lese til en prøve sånn 2-3 dager før prøvedagen.

2) Les læreboka, også skriv ned det du husker fra læreboka i egne ord, lag en tankekart for eksempel. (skriv notater også)

3) Bruk internett hvis du vil forklare noe i dybden, men ikke bruk Wikipedia osv,  bruk heller nupi.no eller NDLA, to bra nettsider.

4) Pugging er til hjelp noen ganger, men du må kunne reflektere og drøfte, og da burde du se en sak fra to sider, argumentere for/mot, eller sammenligne forskjeller/likheter, også konkludere.

5) Skippertak hjelper ikke, best å unngå det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...