Gå til innhold

Fra småbåthavna ved game Slemmestad sentrum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Uten at det er kritisk ment, men dette var veldig negativt....

Artig å se at du også leker deg med bildene. Nesten som det er i ferd med og bli en trend:-)

Friske farger, og nesten som noen bildene en kunne kjøpe på 60-70´tallet, bare at da var de som regel fra sydligere strøk.

Flott fotolek, og fint at gutten i deg slipper til:-)

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Dette var et spennende bilde, som minner meg om posters (store bilder / plakater), som ofte ble kjøpt av fattige studenter på 1970-tallet, for å skjule en slitt strietapet på en trist hybel.

Effekten den gang ble kalt "solarisering", og besto i at (farge)film ble eksponert for betydelig mer lys enn den var beregnet for, - noe som medførte at lyse farger ble reversert.

Jeg synes du har gitt bildet et spennende uttrykk, og jeg liker det veldig godt !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Uten at det er kritisk ment, men dette var veldig negativt....

Artig å se at du også leker deg med bildene. Nesten som det er i ferd med og bli en trend:-)

Friske farger, og nesten som noen bildene en kunne kjøpe på 60-70´tallet, bare at da var de som regel fra sydligere strøk.

Flott fotolek, og fint at gutten i deg slipper til:-)

Det handler om å gi bilder et uttrykk, og da er fotoprogrammer gode å ha. Der er det mye å velge mellom. Som oftest er jeg forsiktig med etterbehandlingen, mens jeg denne gangen nesten har tatt den helt ut. Resultatet kan sikkert diskuteres, men følger den følelsen jeg selv har. Takk for din hyggelige kommentar !

Skj

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Dette var et spennende bilde, som minner meg om posters (store bilder / plakater), som ofte ble kjøpt av fattige studenter på 1970-tallet, for å skjule en slitt strietapet på en trist hybel.

Effekten den gang ble kalt "solarisering", og besto i at (farge)film ble eksponert for betydelig mer lys enn den var beregnet for, - noe som medførte at lyse farger ble reversert.

Jeg synes du har gitt bildet et spennende uttrykk, og jeg liker det veldig godt !

M v h

Albert.

Skarp analyse Albert, effekten her kalles solarisering.

Ikke vanskelig å få til i et fotoprogram. I tillegg litt justering ble resultatet slik du ser. På bilder med linjer og tydelige elementer kan denne type effekt gi ønskede uttrykk. Takk for din kommentar !

Skj

Lenke til kommentar

Joda, likte det du har gjort her. Tenkte først at det kunne minne litt om en negativ.

Nå ble det litt anderledes enn liknende bilder når det gjelder motiv og utsnitt som det går både 13 og 14 av på dusinet.

Skulle jeg likevel pirke litt så måtte det være oppretting i høyrekanten som også ville få huset til å rette seg mer loddrett.

Roar

Lenke til kommentar

Joda, likte det du har gjort her. Tenkte først at det kunne minne litt om en negativ.

Nå ble det litt anderledes enn liknende bilder når det gjelder motiv og utsnitt som det går både 13 og 14 av på dusinet.

Skulle jeg likevel pirke litt så måtte det være oppretting i høyrekanten som også ville få huset til å rette seg mer loddrett.

Roar

Hei Roar, lagt inn en V2 i noe opprettet versjon. Synes dette ble bedre, også på venstre side der linjen ikke kommer så nære hjørnet. Takk for fin og konstruktiv kommentar !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...