Ragnar Skj Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Fra småbåthavna ved gamle Slemmestad sentrum Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Uten at det er kritisk ment, men dette var veldig negativt.... Artig å se at du også leker deg med bildene. Nesten som det er i ferd med og bli en trend:-) Friske farger, og nesten som noen bildene en kunne kjøpe på 60-70´tallet, bare at da var de som regel fra sydligere strøk. Flott fotolek, og fint at gutten i deg slipper til:-) Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Fargesprakende og fint ... likte dette 'litt annerledes' bilde hilsen Torhild Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Du fikk en veldig spesiell (radioaktiv ) himmel med leken din, men dette fungerer Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Det er visst flere som leker seg litt ser jeg! Det ble gøy det Ragnar! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hei, Ragnar. Dette var et spennende bilde, som minner meg om posters (store bilder / plakater), som ofte ble kjøpt av fattige studenter på 1970-tallet, for å skjule en slitt strietapet på en trist hybel. Effekten den gang ble kalt "solarisering", og besto i at (farge)film ble eksponert for betydelig mer lys enn den var beregnet for, - noe som medførte at lyse farger ble reversert. Jeg synes du har gitt bildet et spennende uttrykk, og jeg liker det veldig godt ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Uten at det er kritisk ment, men dette var veldig negativt.... Artig å se at du også leker deg med bildene. Nesten som det er i ferd med og bli en trend:-) Friske farger, og nesten som noen bildene en kunne kjøpe på 60-70´tallet, bare at da var de som regel fra sydligere strøk. Flott fotolek, og fint at gutten i deg slipper til:-) Det handler om å gi bilder et uttrykk, og da er fotoprogrammer gode å ha. Der er det mye å velge mellom. Som oftest er jeg forsiktig med etterbehandlingen, mens jeg denne gangen nesten har tatt den helt ut. Resultatet kan sikkert diskuteres, men følger den følelsen jeg selv har. Takk for din hyggelige kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Fargesprakende og fint ... likte dette 'litt annerledes' bilde hilsen Torhild Takk Torhild for kommentaren din ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Du fikk en veldig spesiell (radioaktiv ) himmel med leken din, men dette fungerer Det er fort gjort å "falle utenfor" med slike uttrykk, men interessant å prøve seg fram. Resultatet kan sikkert diskuteres. Takk for kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Det er visst flere som leker seg litt ser jeg! Det ble gøy det Ragnar! Ser at du fra tid til annen eksperimenterer med bildene dine, og oftest med godt resultat. Det gjelder å utvide sin horisont og da må en prøve og feile. Takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, Ragnar. Dette var et spennende bilde, som minner meg om posters (store bilder / plakater), som ofte ble kjøpt av fattige studenter på 1970-tallet, for å skjule en slitt strietapet på en trist hybel. Effekten den gang ble kalt "solarisering", og besto i at (farge)film ble eksponert for betydelig mer lys enn den var beregnet for, - noe som medførte at lyse farger ble reversert. Jeg synes du har gitt bildet et spennende uttrykk, og jeg liker det veldig godt ! M v h Albert. Skarp analyse Albert, effekten her kalles solarisering. Ikke vanskelig å få til i et fotoprogram. I tillegg litt justering ble resultatet slik du ser. På bilder med linjer og tydelige elementer kan denne type effekt gi ønskede uttrykk. Takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Joda, likte det du har gjort her. Tenkte først at det kunne minne litt om en negativ. Nå ble det litt anderledes enn liknende bilder når det gjelder motiv og utsnitt som det går både 13 og 14 av på dusinet. Skulle jeg likevel pirke litt så måtte det være oppretting i høyrekanten som også ville få huset til å rette seg mer loddrett. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Joda, likte det du har gjort her. Tenkte først at det kunne minne litt om en negativ. Nå ble det litt anderledes enn liknende bilder når det gjelder motiv og utsnitt som det går både 13 og 14 av på dusinet. Skulle jeg likevel pirke litt så måtte det være oppretting i høyrekanten som også ville få huset til å rette seg mer loddrett. Roar Hei Roar, lagt inn en V2 i noe opprettet versjon. Synes dette ble bedre, også på venstre side der linjen ikke kommer så nære hjørnet. Takk for fin og konstruktiv kommentar ! Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Syns det ble flott med spreke mettede farger, og V2 ble ryddigere på begge sider. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Syns det ble flott med spreke mettede farger, og V2 ble ryddigere på begge sider. Mvh Oddmund Takk for kommentaren. Jo, V2 gjorde bildet renere og bedre. Skj Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 herlig å se at flere liker å leke seg litt. Likte dette Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 herlig å se at flere liker å leke seg litt. Likte dette Takker Knut ! Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Frisk og fargerik etterbehandling , variasjonene er uendelige så det er bare å leke videre. Flott lekt . Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Frisk og fargerik etterbehandling , variasjonene er uendelige så det er bare å leke videre. Flott lekt . Mvh Alec Som du skriver, uendelig mange muligheter. Takk for hyggelig kommentar Alec. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Ett ganske så surrealistisk og artig uttrykk. Minner om en psykedelisk pop-poster fra sekstitallet Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg