Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge eller vrake Golf III Cab, 1994

nibelung

Anbefalte innlegg

Har en Golf III Cab, 94-modell som jeg vurderer å selge/vrake og selge deler enkeltvis. Spør da jeg bor for tiden på et annet sted enn hvor bilen står oppbevart.

Betalte 15 000 for den. Den har gått ca. 200 000 km og har litt rust, men ingen store skader på karosseriet. Var på verksted for et halvt år siden pga. uvanlig mye bruk av frostvæske. Fikk ordnet dette med tetningsmiddel, men hos verkstedet mente de toppakningen ville ryke om ikke så alt for lenge. Dette ville koste ca. 8000 å bytte. Bilen er EU-godkjent frem til mars 2016.

Ganske lik utseenedemessig som den i annonsen her: http://www.autodb.no/bil/view/1543423#img10334932.

Har for øvrig også et sett med 19" sommerdekk som var med da jeg kjøpte bilen. Er usikker på type, men de er lik disse A8 19"-felgene: http://i7.photobucket.com/albums/y292/loseph/golf.jpg

• Gått ca. 200 000 km
  • Betalte 15 000,- for bilen
  • Reperasjon av toppakning vil koste omtrent 8000,-
  • EU-kontroll i mars 2016
  • Litt rust, ingen store skader på karosseriet
  • Sliter med fuktighet innvendig
  • Montert ny stereo
  • Senket
Endret av nibelung
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær sikker på at du skriver i kontrakten at kjøper må regne med at han/hun må regne med betydelige reparasjoner for å få bilen 100%

List opp alt du vet som må gjøres.

Følger det med papir på at den er senket eller er det oppført i vognkortet, er det ikke det er den ikke godkjent og vill bli avskiltet i teknisk kontroll.

Så skriv det i kontrakten så kjøper ikke kan komme tilbake å kreve noe fra deg.

Det er blitt ekstremt vanskelig å selge bil uten at selger står med med ansvar.

Så pass på at alt er skriftlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...