Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Må jeg kaste skoene? - blemmer ved bruk av eldre Gel Kayano v. gåing

Christian86

Anbefalte innlegg

Jeg har noen Gel kayano 17 som har vært brukt litt lite, de var ikke lenger egnet til løping pga alder, og har hovedsaklig vært brukt å gå i.

Vi startet en konkurranse på jobben denne måneden om å gå mest mulig, så jeg har da begynt å bruke disse igjen mtp gåing.

Det viser seg nå at på stoffet innvendig i skoen på sidene av foten er det slitasje i stoffet slik at det er hull ut i skoen til neste lag, det er altså slitt gjennom laget med stoff du ser når du ser i en sko, inntil laget bak der. Jeg har nå greid å pådra meg 2 vannblemmer på ene foten etter mye gåing + 1 gnagsår på andre foten. Begge skoene viser tegn til slik slitasje på stedene jeg har fått disse "skadene". Jeg undres - er det på tide å kaste skoene, eller er det evnt andre årsaker til skadene?

Jeg strammer skoene som regel godt, og bruker enten tynne sokker, ikke bomull, eller tekniske sokker når jeg tar disse turene. 

Noe tips? Det er ikke verre enn å kaste dem for meg, men det er litt plagsomt med blemmer, så greit å vite hva som evnt gjør det og håndtering også for neste gang - aldri fått det av sko før, mens gnagsår har vært av ikke inngått sko, men disse har jeg jo hatt lenge. 

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis stoffet er slitt vekk, skjønner jeg ikke helt hvordan det kan gnage på hælen. Men det er vel noe av stoffet igjen der som berører hælen. Da burde det hjelpe å gjøre hullene enda større, slik at det blir et mer fritt rom bak hælen.

Dette kan jo i sin tur ødelegge stabiliteten i skohælene, men prøv og tenk logisk når du gjør noen forandringer. En annen mulighet er å legge inn noe mykt, bomullsaktig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...