Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-program låser seg/henger opp.

Anbefalte innlegg

Jeg har nevnt tidligere her inne at jeg har problem at Chrome svarer ikke .../låser seg. Nå ser jeg at andre program har samme problem. Jeg tror det kan være noe med pilen/pekeren, at den setter seg fast. Jeg ser under Enhetsbehandling opp mus og pekerenheter. Når jeg taster her får jeg opp Lenovo Poiting Device, og videre to alternativ : 1. Søk automatisk etter drive oppdateringsprogram og 2. Søk på maskinen etter driverprogramvare. Jeg antar at dette gjelder oppdatering/ forbedring av pekeren, og det kan rette opp problemet ? Hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter som det ikke er KUN internett utforskeren som går i heng, ville jeg sjekket i Device manager for å se om det faktisk er en driver du mangler.

Du sier ingen ting om hvor gammel maskinene er. hvilket operativsystem du kjører osv.

Flere ting kan være årsak til at maskiner "henger" og stort sett skyldes det hardware feil eller driver feil. Skjulte feil som f.eks feil på ram-brikker kan være syndere. Eller dersom du har puttet inn ny maskinvare eller byttet komponenter.

Harddisker er også en kilde til at maskinen kan oppføre seg tullete. Det er en kjensgjerning at det er ikke spørsmål OM harddisken en gang feiler, men om NÅR den gjør det. Hvis man ikke kjører SSD da. (Selv om disse heller ikke er feilfri)

Håper det kan være noen tips i dette.

Dobe.

Lenke til kommentar

Sjkønner hva du mener, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne driver som mangler ?, Men jeg har foretatt Windows Update, og scannet for virus. Jeg har også kjørt maskinvaresøk som er en funksjon på Lenovo maskinen. Jeg har Lenovo PC G510 ca. 4 år gammel, det er Windows 8.1.Men jeg bruker nå Firefox nettleser og den henger seg ikke opp, det kan kanskje hende en sjelden gang da, så jeg bruker ikke Google Chrome lenger.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å taste Ctrl og Alt og Delete når det skjer. Da får jeg opp Oppgavebehandling. Jeg bruker da å avslutte nettleseren. Vet ikke om det er andre ting jeg kan gjøre i Oppgavebehandling ?? Heller ikke vet jeg noe om CPU load eller CPU sto i max ??

Lenke til kommentar

Nei det ser ut som det ikke fungerer i Chrome. Enten låser pekeren seg eller så kommer det opp Chrome svarer ikke ... Men jeg fant et sted på maskina hvor man kan oppdatere pekeren, så kanskje kan det hjelpe ?? Nettleseren Firefox funker bra.

Starte chrome, gå til instillinger, velg => Avansert, helt nede står det tilbakestill alle instillinger. Trykk det valget.

Lenke til kommentar

Jeg tok å installerte Opera i tillegg til Firefox, og begge disse fungerer bra. Jeg tror det er noe som ikke stemmer med Chrome ? Hos meg brukes det 60-70 % av minne i Oppgavebehandling. Prosessor  brukes det bare noen få prosenter. Disk står det 100%, uten at jeg vet hva det betyr.

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...