lada1 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Jeg mener å ha lest science fiction der grupper har "gått tilbake til naturen" - mens andre har gått inn i en høyere sivilisasjon. En slags oppdeling av menneskeheten i to arter. Det var visst noen danske fremtids-visjonære som også har fremmet lignende ideer. Først trodde menneskene at de bodde i verdens sentrum - gjerne der overnaturlige vesener/guder ser på dem som på kino :-). Så oppdaget man etterhvert at man bodde på en planet som heller ikke var universets sentrum. Så trodde man at Melkeveien var "alt" i Universet og mennesket kommer fra dyreverdenen. Man ble etterhvert mindre og mindre betydningsfull og man oppdaget at vår galakse er bare en av milliarder galakser. Og nå begynner man å tenke at mennesket bare er et "øyeblikk" innen en relativt rask evolusjon ... :-) Vi er ikke noe "sluttprodukt". Om noen million år så finnes ikke mennesker som vi kjenner dem i dag. Og ingen "guder" er interessert i oss :-) Endret 19. februar 2016 av lada1 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk Dra ned til Sørøst-Asia, der tiåringer sitter og syr sammen dressjakka di. Praktisk talt null fritid på folka, og de har da heller ikke muligheten, og sannsynligvis heller ikke kunnskapen, til å søke lykke i naturen dersom de vil det. Noen er født i dritt, og vil dø i dritt på et drittsted preget av fattigdom. Andre lever så fett at de kan springe naken rundt i jungelen ubekymret. Sånn er livet. Endret 20. februar 2016 av Amoralsk Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg har noe på hjertet som jeg har lyst til å spørre dere andre brukere av forumet om. Først: For meg ser det ut som om menneskeheten har begynt å ta babysteg mot å leve mer naturlig (rawfood, folk søker seg mot landet osv). Jeg har en teori om at mennesker (og alle andre dyr) optimalt sett en gang i framtiden har kommet oss vekk fra det "siviliserte samfunnet". At alt som kan tilskrives samfunnsstrukturen vil være en saga blott, vi vil leve som dyr i naturen igjen, og da selvfølgelig nakne og med alle instinkter intakte. Mine spørsmål til dere er: 1. Hvor sannsynlig tror du dette scenarioet er?, og 2. Er dette en måte å leve på som du personlig kunne tenke deg? Takk Dra ned til Sørøst-Asia, der tiåringer sitter og syr sammen dressjakka di. Praktisk talt null fritid på folka, og de har da heller ikke muligheten, og sannsynligvis heller ikke kunnskapen, til å søke lykke i naturen dersom de vil det. Noen er født i dritt, og vil dø i dritt på et drittsted preget av fattigdom. Andre lever så fett at de kan springe naken rundt i jungelen ubekymret. Sånn er livet. Godt beskrevet ! Minner meg om hippiene på 60 tallet, var vel en selvrealisering der også, " tilbake til naturen, mamma og pappa betaler leken.." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå