kaltveit Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 jeg får unskylde men det er ikke sø lett for meg å skrive lider av dysleksii og er lenket til sengen er lamm fra livet og ned og amputert venstre arm og 2 fingrer på den armen som fungerer i tre ger råd om annleg som er ok har lyst på en MUSIKKSTREAMER det vil vel si innternet radio hjemmekinoforsterker med bra høytalere musik film spill er det eneste som jeg har igjen trenger råd fra folk som ikke vil lure meg dere må ha meg yskylt igjen for at jeg ikke fulgtte deres ettikete på forumet det var meg som skrev innleget hjelp for noen timer siden der var det noe utsyr som jeg kunne få kjøppt billig men jeg følger heller deres råd vis det er noen her på forumetsom har noe som er ok tilsalgs så er jeg takksom mvh ove kaltveit Lenke til kommentar
kaltveit Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 jeg får unskylde men det er ikke sø lett for meg å skrive lider av dysleksii og er lenket til sengen er lamm fra livet og ned og amputert venstre arm og 2 fingrer på den armen som fungerer i tre ger råd om annleg som er ok har lyst på en MUSIKKSTREAMER det vil vel si innternet radio hjemmekinoforsterker med bra høytalere musik film spill er det eneste som jeg har igjen trenger råd fra folk som ikke vil lure meg dere må ha meg yskylt igjen for at jeg ikke fulgtte deres ettikete på forumet det var meg som skrev innleget hjelp for noen timer siden der var det noe utsyr som jeg kunne få kjøppt billig men jeg følger heller deres råd vis det er noen her på forumetsom har noe som er ok tilsalgs så er jeg takksom mvh ove kaltveit er det ingen som kan hjelpe Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Du får nok alltid hjelp, men akuratt på lyd og bilde sidene så kan det ta litt tid av og til. Slik jeg skjønner det så trenger du en hjemmekino forsterker med mulighet for internett radio, og høyttalere. Det finnes enorme mengder slikt, så det hjelper med litt tilleggs info. Har du satt deg noe budsjett? Hvor mange høyttalere ønsker du? Stereo eller full surround? Ut i fra det du skriver, så ville jeg nesten anbefalt deg Sonos. enten 2 stk Play 5 eller 1 stk Playbar. Playbar kan bygges ut til fullt surround anlegg, og du slipper selve forsterker boksen, da alt er innebygd. Denne streamer musikk både i fra Spotify, Tidal og andre slike tjenester. Og den har internett radio. Alt av komponenter kobler man til TV, og kjører optisk kabel ned. Sonos styres i fra en smarttelefon eller nettbrett, som gjør ting enkelt å søke osv. Men ut i fra din beskrivelse av din tilstand, så vet jeg ikke hvordan det vil fungere for deg. Det fine med Sonos er at bakhøyttalere kun trenger stikkontakt, og resten går trådløst. Det kan også enkelt bygges ut til å gi lyd i flere rom, enten ved å spille av det samme som i f.eks. stuen, eller spille forskjellig. Hvis du er ute etter noe mer tradisjonelt, så bare si i fra hva du maks ønsker å bruke av penger, og antall høyttalere, så kan vi se hva vi finner. www.sonos.com Her er en liten brukeranmeldelse av Sonos Playbar: https://www.youtube.com/watch?v=c49kxzHEGus Lenke til kommentar
kaltveit Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 full surround pris ca 50000-70000 Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Med såpass i budsjett er det mye å velge i. Personlig har jeg erfaring med Marantz SR6008 (solgte denne nylig) og Classe. Har idag en Classe Sigma SSP surround forforsterker, NAD M22 stereo effektforsterker og en Rotel RMB-1565 5-kanals effektforsterker. (Skal bytte til Classe Sigma Amp5.) Dette driver Sonus Faber Venere 2.5, Sonus Faber Venere Center og Dali Lektor 1. Er ikke veldig audiofil, men har av og til mer penger enn fornuft. Marantz SR7010 18.000,- Sonus Faber Venere 2.5 24.000,- Sonus Faber Venere Center 6.000,- Sonus Faber Venere Wall 7.500,- (Har ikke hørt disse) Har ikke subwoofer selv, så kan ikke anbefale noen spesifikke. Kabler ville jeg kjøpt hos Blue Jeans Cable. De fleste kablene mine er derifra. Avhengig av hvilke kabler du trenger vil det koste rundt 5.000,- Du kan jo og se på separat forforsterker og effektforsterker, men da kan det fort bli en del dyrere. Hvis du vurderer brukt utstyr ligger det alltid masse hos Hifisentralen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Ett godt forslag av LeGranDuc. Foretrekker Marantz selv også. Har personlig ikke noe forhold til Sonus Faber, aldri hørt dem, men de pleier alltid å få gode anmeldelser. Ett par andre forslag jeg ville gitt er enten Klipsch eller PSB. Klipsch er for de som virkelig liker film, og rock, metal. De har en helt egen dynamikk, og morofaktor, men med kvalitet, i motsettning til. f.eks. Cerwin Vega (Urettferdig å sammenligne de 2 merkene egentlig). PSB har skikkelig gode allround høyttalere, og har veldig god lyd for pengene. Når det kommer til forsterkere så er det ett par små ting å passe på om dagen, da det er noe nytt som akkurat har kommet på markedet, og gjør de enten fremtids"sikret" eller utgått, alt etter som hvilken modell man velger. Det man skal se etter er DTS:X støtte og HDMI 2.0 med HDCP 2.2. Marantz SR7010 har alt dette. Marantzen kan også senere utvides med effektforsterkere hvis man ønsker enda bedre lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå