Gå til innhold

GUIDE: Trenger du egentlig bytte ut standardnettleseren? (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så byttet jeg alltid stock nettleser på Android til Chrome, og slettes ikke pga ytelse men pga stock nettleser er helt f***ings tilbakestående i forhold til herligheten som heter Chrome.

Men det må sies at nettlesere tross at mange går ofte etter "gefühlen" yter best da de skreddersys til OSet. Litt off-topic men i forhold til batteritid, CPU-bruk etc så er eksempelvis Safari "mildest" av alle i OSX. Samme gjelder sikkert Chrome på Android.

Lenke til kommentar

Nå velger ikke jeg nettleser etter hastighet først og fremst, men etter funksjonalitet. Og en viss patriotisme gjør at Opera er standardleseren. Prøvd de mest vanlige som "Internett" på min HTC, Chrome og Firefox, men føler meg mest hjemme i Opera.

Dog må det sies at den av og til støter på problemer fordi nettsider ikke tester så godt mot Opera, og krangler ikke på det på internasjonale sider, men er raskere med å melde om problemer dersom det er en større norsk side som ikke gjør jobben sin.

Da blir det til at de andre ligger der til de gangene jeg opplever problemer, og tester hvordan samme side oppfører seg i andre nettlesere.

Telefonens nettleser er som regel veldig grei mot alle nettsider, så burde kanskje bruke den, men den er ikke like brukervennlig som de andre, spesielt om man bruker mange faner.

MEN, og her er det med vilje jeg bruker store bokstaver. Jeg synes det er påfallende hvor mye dårligere de andre nettleserne yter på Samsung-enheten mot samme nettleser på Nexusen (ren Android).

Det overrasker meg derfor stort at dette ikke kommenteres noe mere av artikkelforfatter. Er det her man ser en form for avsløring av at Samsung struper andre nettlesere for å prioritere ressurser til egen nettleser?

Jeg ser virkelig ikke noe grunn til at Chrome og Opera, eller de andre nettleserne for den saks skyld, skal få dårligere resultater på Samsungen som vel har litt bedre maskinvare enn Nexusen, men samme OS i grunn. Her burde det egentlig være motsatt.

Er det bare jeg som synes det er påfallende, eller er det flere som støtter meg her? Hva mener artikkelforfatter om dette? Og hva sier Samsung Norge om det?

EDIT: Er det pga OS, at Nexusen kjører 6ern og Samsung ennå er på 5ern?

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...