Gå til innhold

Forettningside - Søker programmerer


Anbefalte innlegg

Jeg har en forretningside. Snakk om en netttjeneste. Jeg har det meste av råmateriell selv, men vil trenge en dataprogrammerer eller noen med meget god peiling på data for å utforme denne tjenesten.

Vil en dataprogrammererstudent e.l være villig til å gjøre dette arbeidet for en viss %-andel av eventuell all fremtidig inntekt på dette prosjektet? Kan jo også kanskje være fint å ha på CV`en uansett :)

Vanskelig å si men jeg vil tro det er en måned med arbeid, minst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vil en dataprogrammererstudent e.l være villig til å gjøre dette arbeidet for en viss %-andel av eventuell all fremtidig inntekt på dette prosjektet? Kan jo også kanskje være fint å ha på CV`en uansett :)

 

Hvis du med «e.l» mener «en idiot», så er svaret ja. Ellers nei.

 

Altså du mener tilbudet mitt er urimelig? :)

Lenke til kommentar

Ja,

 

Om du trenger ein programmerer, og ikkje har ein som er eventuelt co-founder. Så er einaste moglegheit å leie, for timepris som varierer mellom 200-1500kr.

 

Ofte er det også sånn at den som tar 1000kr timen er 50x meir effektiv enn den som tar 200kr timen. Nokon velje konsulentar frå aust europa, dei er som regel ganske flinke og tar noko mindre betalt enn nordmenn. Utfordringa er ofte uansett kommunikasjon og norsk kulturforståelse(altså dei forstår ikkje kva dei lager til deg, og kan ikkje hjelpe deg med nye idear eller å utfordre dine tankar).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alltid denne https://signalvnoise.com/posts/2188-theres-no-room-for-the-idea-guy

 

Tanken din om å gå mot studenter er ikke dum :) Møt opp på en skole eller spør noen du kjenner som går der.

Uansett hvem du skal snakke med kan du ikke være redd for å fortelle om ideen din. Du må være engasjert og vise 100% tro på ideen og din evne til å oppfylle din rolle i en business sammenheng...som er ... salg? eller?

Lenke til kommentar

De fleste utviklere hører "Jeg har en god ide, jeg trenger bare noen til å lage en app/website" ganske ofte.

 

Ideen er som regel svært lite gjennomtenkt, evnt helt komplett umulig å gjennomføre (trenger en kunstig intelligens som overgår alt som er laget hittil). 

 

Skal du ha noe som helst håp om å få noen til å være med på ideen din frivillig (med mulig betaling i etterkant), bør du heller satse på en partner. Utvikling er tidkrevende. De som er villig til å gjøre dette gratis for deg, med håp om betaling i etterkant (pga cv!?) er nok neppe de du vil ha til gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at ideen er gjennomførbar. Den er allerede i USA men ikke i Europa. Som sagt er alt råmateriale lagd og det trengs kun å utvikle tjenesten. Skal være ganske straight forward for en dataperson vil jeg tro. Ville en utvikler gjort dette for et 50% eierskap? 50% av eventuell fremtidig inntekt fra tjenesten

Lenke til kommentar

 

Ville en utvikler gjort dette for et 50% eierskap?

Det kommer jo an på hvor stor jobb det var å lage råmaterialet.

 

Hvis idéen allerede finnes, og råmaterialet er enkelt å lage så bidrar jo ikke du med noe. Men om råmaterialet har tatt deg 300 timer så bidrar du med noe.

 

 

Råmateriale er ikke så enkelt å lage og man må ha kunnskap om hvilket råmateriele som skal brukes og hvordan det skal presenteres. 600 timer+ er det jeg har gjort med egenarbeid, så jeg synes det blir rart at en utvikler skulle hatt mer enn 50% eierskap. Det vil ikke være nok å kun høre hva ideen er og det trengs kunnskap om hvordan man skal bruke råmaterialet

Lenke til kommentar

 

 

Ville en utvikler gjort dette for et 50% eierskap?

Det kommer jo an på hvor stor jobb det var å lage råmaterialet.

 

Hvis idéen allerede finnes, og råmaterialet er enkelt å lage så bidrar jo ikke du med noe. Men om råmaterialet har tatt deg 300 timer så bidrar du med noe.

 

 

Råmateriale er ikke så enkelt å lage og man må ha kunnskap om hvilket råmateriele som skal brukes og hvordan det skal presenteres. 600 timer+ er det jeg har gjort med egenarbeid, så jeg synes det blir rart at en utvikler skulle hatt mer enn 50% eierskap. Det vil ikke være nok å kun høre hva ideen er og det trengs kunnskap om hvordan man skal bruke råmaterialet

 

 

Da kan du vell også utdype ideen din og få tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Dersom ideen din er god og utsiktene til fremtidig inntekt er god så vil jeg tro det skulle være mulig å gå inn i et 50/50 partnerskap med en utvikler som er villig til å ta litt risiko. Innovasjon Norge er et greit sted å starte for å få hjelp til å knytte kontakter.

 

Personlig ville jeg bare forkaste ideen om å knytte til seg studenter eller utviklere som tar typisk 200 kr/timen. Du ville ende opp med et så dårlig produkt at ingen ville bruke løsningen uansett. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Folk her inne er visstnok veldig skeptiske til dette og jeg vet ikke om det er særlig smart å dømme folk ned før man vet hva det dreier seg om.

 

Vet om en som ikke fikk til noe på denne måten, men han har akkurat gått til noen som faktisk kan dra nytte av appen og det har gitt full pott og en ganske så lukrativ avtale har jeg hørt. Så om ideen er god gjelder det å ikke gi opp!

Lenke til kommentar

Folk her inne er visstnok veldig skeptiske til dette og jeg vet ikke om det er særlig smart å dømme folk ned før man vet hva det dreier seg om.

 

Vet om en som ikke fikk til noe på denne måten, men han har akkurat gått til noen som faktisk kan dra nytte av appen og det har gitt full pott og en ganske så lukrativ avtale har jeg hørt. Så om ideen er god gjelder det å ikke gi opp!

 

Hva så? Ideaguys finnes i hopetall, og alle med kompetanse innenfor programvareutvikling har sine egne idéer. Hvis noen skulle prøvd å rekruttere grunts til å gjøre alt arbeidet basert på hvor god idéen er, så hadde man reklamert med idéen, eller skaffet seg investorer.

 

Jeg dømmer ikke trådstarter. Jeg har bare ikke stor nok tro til at jeg vil donere bort min dyrebare tid til run-of-the-mill ideaguys med dårlige avtaler, når jeg heller kan få meg jobb hos et seriøst selskap eller som freelancer, og faktisk kunne spise hver dag. Skulle jeg vært modig og satset på millionærdrømmen så hadde jeg utviklet mine egne idéer, eller funnet noen med investorer.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...