helsing10 Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Hei! Jeg har en Audi A4 TQ 2 001 modell som jeg nettopp har skiftet turbo (orginal K03). Men selv om jeg har skiftet b.l.a kjøleveske, kjøleboks, ny olje, innsugslange,Oljefilter, turbo osv er det fusking rundt 3000 omdreininger og holder litt av på en måte. Etter jeg skiftet turbo gikk den mye bedre men etter 3000rpm holder den igjen å går ikke like bra. Kunne det være Luftmengdemåleren? Ingenting kommer på feilsøkingen. Noen forslag? mvh, håper på tilbakemelding Endret 17. februar 2016 av helsing10 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Sjekk for vakuumlekkasje til/fra N75-ventilen. Lenke til kommentar
joka Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Sjekk for vakuumlekkasje til/fra N75-ventilen. K03 er en wastegateturbo... og den ska ha trykk på N75 ventilen, IKKE vakuum Lenke til kommentar
helsing10 Skrevet 24. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2016 Kan det være selve N75-ventilen? Hører hvis det er feil med luftmengdemåleren så vil den hele Tiden ha problemer med trykk..så kan det bære N75? Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Hvilket luftfilter bruker du? Kon-filter med invertert kon foran rett på luftmassemåleren gir vanligvis fusk i det turtallsområdet du snakker om, pga at målingen blir unøyaktig av luftstrømmen fra filteret. Lenke til kommentar
helsing10 Skrevet 15. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2016 Hvilket luftfilter bruker du? Kon-filter med invertert kon foran rett på luftmassemåleren gir vanligvis fusk i det turtallsområdet du snakker om, pga at målingen blir unøyaktig av luftstrømmen fra filteret. Lenke til kommentar
helsing10 Skrevet 15. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg bruker bsr sitt luftfilter, kan dt føre til fusking? Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg bruker bsr sitt luftfilter, kan dt føre til fusking? BSR sine filter(kit) er "flat" foran, så man skal unngå dette problemet :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå