Gå til innhold

Titter frem...

Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Alec.

I likhet med mange andre, synes du kanskje at vinteren bør slippe taket, og at kraften fra sola skal få naturen ut av dvalen ... .

I jakten på solskinnet, har du allerede vist oss flere gode, interessante bilder, og jeg håper vi får se flere !

Dette bildet av sola som gjør sitt beste for å la lyset trenge gjennom rekken av trær, bidrar til at lengselen mot vår og sommer blir merkbar !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Bra bilde, Alec, men veldig dårlig filkvalitet. Så vidt jeg vet har dette kameraet en fast 35mm. Det betyr at du lett burde kunne holde stille på 1/100 sek. Du har brukt 1/2000. Hadde du gått ned fra 6400 ISO til 400, ville du fått 1/125 sek. Mer enn nok. I tillegg har du brukt blender 20. Så liten blender gir dårligere resultat, men selvfølgelig mere dybdeskarphet. Hadde du redusert ISO ytterligere til 100, kunne du brukt blender 10 som hadde gitt stor nok dybdeskarphet til dette motivet.

Med disse grepene hadde du virkelig utnyttet den fine Zeissoptikken og fått et kornfritt, sylskarpt resultat.

MEN, det er mulig du vet dette og ville ha bildet slik. Da har du valgt riktige innstillinger.

Håper ikke du føler at jeg er veldig belærende, jeg prøver bare å gi et godt råd. :)

Lasse

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Takker for hyggelige , positive og konstruktive kommentarer - Helene , Albert og Lassern .

Nei snøen er nok for tiden fraværende , Jeg tok sjansen på å bruke bildet selv om jeg visste at EXIF dataene ville avsløre de ville innstillingene Det som ikke gjør saken er at jeg hadde polaroidfilter på og ikke tok det av da jeg gikk inn i skyggefulle omgivelser . Et øyeblikks latskap straffer seg .

Lassern : jeg føler det ikke som belærende , men som gode råd . Jeg lærer forhåpentligvis av slike generaltabber .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...