Gå til innhold

Bekreftet: Slik ser nye Samsung Galaxy S7 ut

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig så har jeg sluttet å bruke Samsung demo/retailmodeller som referanse, de har en lei tendens til å lugge en hel del mer enn hva som er tilfellet med faktiske modeller. Har til gode å forstå hvorfor Samsung selv insisterer på å pøse ut egne utstillingsmodeller som lugger mer enn telefonen faktisk gjør til vanlig og det blir veldig fort innbrenning / image retention på de også.

Selv så liker jeg Note 4 veldig godt, synd vi ikke fikk Note 5 i Norge fordi jeg ser ikke helt poenget med "Edge" kantene på S6 Edge+ og føler de er ofte i veien for god bruk av tastaturet og endel elementer på skjermen. Og batteriet, spesielt på S6 og S6 Edge har jeg fått et veldig blandet inntrykk av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig så har jeg sluttet å bruke Samsung demo/retailmodeller som referanse, de har en lei tendens til å lugge en hel del mer enn hva som er tilfellet med faktiske modeller. Har til gode å forstå hvorfor Samsung selv insisterer på å pøse ut egne utstillingsmodeller som lugger mer enn telefonen faktisk gjør til vanlig og det blir veldig fort innbrenning / image retention på de også.

Ja, retail mode på Samsung-modeller er noe herk. Gjør mobilen treg og kjip, og har også hatt spesielt en S6 Edge som hadde en helt jævlig case av innbrenning hvor verkstedet nektet å fikse telefonen før jeg ringte Samsung-kontakten min og kjefta på henne. Da ble det andre boller. :D Men vi knoter jo en del på modeller vi selger til kunder, klargjøringer og hjelp til å i det hele tatt starte telefonen og kjøre gjennom oppstartsprosessen, og bare da merker man hvor godt de nye modellene yter. 

Lenke til kommentar

Har hatt både S4+ og S5+ og TouchWiz var en MEGET begredelig opplevelse. Aldri eid telefoner som har vært mer treige og laggete.

Enig i at alt frem til S5 opplevdes som fryktelig treigt, men S6 er noe helt annet. Etter litt barnesykdommer så er det nå helt klart den raskeste telefonen jeg noen gang har hatt. Kan ikke sammenlignes med S5 engang.

Eneste telefonen jeg muligens kan tenke meg oppleves raskere er iphone 6S

Lenke til kommentar

Om det er tilfellet så burde man jo nesten sende en aldri så liten kaktus til Samsung om de utrolig nok ikke klarer å levere "nye TouchWiz" til det som er en 6-8 mnd eldre telefon.

TouchWiz på Galaxy S6 og Note er jo åpenbart forskjellig, hvis du hadde lagt inn TouchWiz for S6 på Note hadde du åpenbart mistet alt Note-funksjonalitet.

Men Samsung gjør ofte store endringer i touchWiz for nye mobiler. Noen ganger så kommer TouchWiz i helt lik versjon til eldre modeller, andre ganger blir bare noe flyttet over. iOS er jo og forskjellig i funksjonalitet basert på modell. Det er ikke alt som er mulig å bruke på en eldre modell. Note er gjerne 6-8 mnd yngre, men egentlig ligger den en generasjon bak. Note serien har alltid vært en polish og perfeksjonering av S-serien som kommer en del måneder senere. Det er derfor disse så godt som alltid får svært bra kritikk overalt. Note 5 endret på dette med at det essensielt var samme greiene. Samtidig var S6 langt mer perfeksjonert enn S5, men Note 5 var helt klart en skuffelse i forhold til forrige modeller. Ikke fordi den ikke var bra, men folk forventet noe bedre.

Når det er sagt så ville jeg heller ha ønsket meg nyeste Touch Wiz med så mye likt som nyeste gen som mulig enn en ny Android versjon. Det er her de store forskjellene ligger, ikke hvilken Android versjon du er på. Selv om alle tror det av en eller annen merkelig grunn. Det viktigste innen SW for Samsungs mobiler er på godt og vondt TouchWiz.

Sist hadde jeg Samsung Note 4 med Android Lollipop.

Hva er blitt bedre?

Ja, det lurer jeg også litt på.

Har hatt både S4+ og S5+ og TouchWiz var en MEGET begredelig opplevelse. Aldri eid telefoner som har vært mer treige og laggete.

Selv om S7 ser fin ut angrer jeg ikke et sekund for att jeg kjøpte meg LG V10, strålende telefon.

Jeg har selv en Note 4. Har også hatt S6 Edge. Solgte Edgen min fordi jeg trodde Note 5 skulle komme til Norge. Beholdt Note 4 fordi jeg har Gear VR. Angrer som en hund i dag, Note 4 er en begredelig opplevelse sammenlignet med S6. Touchwiz på S6 er milevis foran Note 4 når det gjelder flyt, respons. Ikke vet jeg nøyaktig hva som er gjort, men det føles i alle fall mye bedre enn før. Tror ikke TouchWiz på S7 blir et spesielt negativt tema. 

Edit: Er selvfølgelig mulig det er innbilning, men jeg har lest flere som sier det samme og jeg er enig. 

Samsung har i flere år nå endret på sitt TouchWiz grensesnitt nærmere stock Android. Samtidig som de har jobbet tett med Google med optimalisering og stabilitet av TouchWiz. Sannsynligvis kommer TouchWiz i S7 være enda nærmere stock enn tidligere versjoner. Det med grensesnitt og forbedringer er jo noe du lett kan se. Jeg har sett mange tester av S6 som skriver veldig positivt om endringene Samsung har gjort. De har f.eks flyttet nesten alt av ekstra-apper inn i Galaxy essensials. Så du kan altså velge hvilke apper du vil innstallere, de må lastes ned fra nett, selvfølgelig gratis, om man ønsker dem. Samsung har ikke veldig mange flere ekstra unødvendige apper enn stock Android/iOS nå eksempelvis.

Akkurat det med stabilitet, lagging osv er jo vanskelig å se utifra tester. Jeg har ingen ny Samsung enhet selv, så jeg kan ikke si noe på det. Folk har jo og tidligere klaget over utseende, men i Lolipop ble jo jo det aller meste endret til Googles Material Design. Touch Wiz i S6 ser jo og annerledes ut enn S5/Note4. 

Lenke til kommentar

Vanntett blir den nok, men produsentene har sluttet å bruke betegnelsene "waterproof" og har sluttet å si at det er greit å senke telefonen ned under vann. Sony sluttet jo populært med dette i fjor, om jeg ikke husker feil. Telefonene er fortsatt vannresistent og har sertifiseringen som tilsier at de SKAL tåle det, men pga problem med garanti osv når det gjelder fuktskader, så går vel ikke produsentene ut og sier at telefonene deres skal tåle å være under vann. 

Lenke til kommentar

ehm

*The scene in the video is for dramatization purposes only. This product is not water resistant and it should not be exposed to and/or submerged into water/liquid.

Det står i beskrivelsen til videon at den ikke er vanntett, så stor feil av dere der.

Slapp av, dette har de nok skrevet siden det faktisk er S6 Edge som er i videoen. I følge forhandlere som har mottatt treningsmaterialet for salg av Galaxy S7 foreller de at det skal legges vekt på telefonens IP-sertifisering.

Lenke til kommentar

Bra med enda flere toppmodeller som er vanntette. Blir spennende å se om batteriet kan tas ut, eller om alt er limt sammen.

Batteriet kan ikke taes ut nei.. Det har vi vist konkret ganske lenge ;)

OK, takk for info. Det var nesten eneste fordel Samsung hadde over Sony med sin forrige vanntette telefon (Active). Synd de har gått bort bra det, men forståelig. 

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...