Gå til innhold

Bekreftet: Slik ser nye Samsung Galaxy S7 ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Hvis denne har bedre batteri, bedre kamera, bedre beskyttelse mot vann og minnekortplass vil denne selge mye bedre enn sin forgjenger. Hvilken CPU som sitter inni er ikke så viktig for meg, og åssen den ser ut er bare smått interessant.

S6 hadde det meste jeg ville ha i en telefon, bortsett fra batteri. Ser lett at S7 kan bli veldig interessant for meg. Men jeg vil gjerne se hva LG G5 kommer med også.

Lenke til kommentar

Godt mulig at mobilen kan ringes med og ta bilde av middagen din uansett.

Tja, jeg hadde tenkt å slenge saker og ting på den, hvor Snapdragon vil komme betydelig til kort vs Exynos CPUen.

Tror ikke prosessoren har noe betydning dersom du ønsker å slenge saker og ting på telefonen din... 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller misbrukes IP sertifiseringen litt?

I dette tilfellet er det jo snakk om 58 , altså 

5 : 

Dust protected Ingress of dust is not entirely prevented, but it must not enter in sufficient quantity to interfere with the satisfactory operation of the equipment.

8 : 

8 Immersion beyond 1 m The equipment is suitable for continuous immersion in water under conditions which shall be specified by the manufacturer. However, with certain types of equipment, it can mean that water can enter but only in such a manner that it produces no harmful effects. Test duration: continuous immersion in water

Depth specified by manufacturer, generally up to 3 m

Som dere ser så i følge IP sertifiseringen så skal enheten greie å være senket i vann i ubegrenset tid mens dybden kan spesifiseres, her derimot velger man å si "30min" i opp til 1.5M dybde noe jeg personlig mener ikke er i tråd med 8 sertifiseringen.

Skal man derfor ha en virkelig vanntett enhet må man jo ned på IP x9...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Men vi får bare en kjedelig Snapdragon og ikke den spennende Exynos CPUen...

Men hva er poenget med å slippe en ny modell som knapt kan regnes som en oppgradering fra den forrige? Det er flere år siden jeg sluttet å kjøpe topmodellene til samsung, bare for å få et litt forandret utseende.

Lenke til kommentar

Kjipt, vil en Asiatisk modell funke på norske nettverk?

Jeg har en koreansk modell av LG G2 (F320S), og det fungerer relativt greit! Akkurat dette kommer an på telefonen. Min støtter ikke alle frekvensene som brukes for mobilnett i Norge, så jeg mangler Edge-nettet. Jeg har fortsatt GSM, 3G og 4G, men kan av og til ha noe dårligere dekning enn andre. Men det er ikke så ille at det er noe problem ☺
Lenke til kommentar

Hvis denne har bedre batteri, bedre kamera, bedre beskyttelse mot vann og minnekortplass vil denne selge mye bedre enn sin forgjenger. Hvilken CPU som sitter inni er ikke så viktig for meg, og åssen den ser ut er bare smått interessant.

S6 hadde det meste jeg ville ha i en telefon, bortsett fra batteri. Ser lett at S7 kan bli veldig interessant for meg. Men jeg vil gjerne se hva LG G5 kommer med også.

Det vil jo kun tiden vise. Personlig så tror jeg ikke denne automatisk vil selge noe bedre enn forrige modell(er) rett og slett fordi markedet er overmettet. Selv om forbedringene virker positive på alle måter, så må de fremdeles overbevise eier av tidligere modeller og modeller fra øvrige produsenter om at det er verdt å punge ut 7000kr+ for denne nye modellen.

Folk flest har kommet til punktet hvor deres eksisterende telefoner rett og slett har blitt såpass gode at de ikke lenger klarer å forsvare det å oppgradere jevnlig. Normalen har vel vært at folk oppgraderer etter ca 1,5-2,5 år. Jeg tror normalen fort kan bli skøvet til at vi ser en oppgraderingssyklus på 2,5-4 år. Da hjelper det ikke om de nye modellene er aldri så attraktive lenger.

Fordelen for Samsung i denne omgang er nok at de kan hente endel salg som fort kunne havnet hos konkurrentene ettersom de gjeninnfører Micro-SD og IP-sertifisering. Men om det er nok til å møte et mettet og stagnert marked og således føre til kjempesalg er noe mer skeptisk til.

Det at den har tilsynelatende likt design som forgjengerne er også noe som kan bremse salget noe når kunder står i butikken og vurderer den nye modellen til 7000kr+ og den foregående til 5500kr eller hva de vil havne på etter at S7 er lansert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Prisen vil selvsagt ha noe å si. Men jeg tror mange beholdt sin S5 pga at S6 mistet et par vesentlige funksjoner, så jeg tror mange sitter klare til å kjøpe nå. Men det vil selvfølgelig tiden vise.

Lenke til kommentar

Men hva er poenget med å slippe en ny modell som knapt kan regnes som en oppgradering fra den forrige? Det er flere år siden jeg sluttet å kjøpe topmodellene til samsung, bare for å få et litt forandret utseende.

Har jo fungert slik i årevis i PC-markedet? Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skal oppgradere mobilmodellene sine jevnlig. Når jeg kjøper en mobiltelefon vil jeg gjerne ha det nyeste og ikke noe som er 1+ år gammelt. Hvor ofte foreslår du at de oppdaterer?

Jeg syns at Apple, på tross av at det er klisjé, har et godt poeng i reklamene: "The only thing that's changed is everything."

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Kjipt, vil en Asiatisk modell funke på norske nettverk?

Nå har vel samsungprodusert mikroprosessorer historisk en tendens til å yte mye dårligere enn hva skriftlige spesifikasjoner skulle tilsi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde Snapdragon skulle komme til USA. Qualcomm har jo en del lisenser der angående nettverk og Qualcomm sin brikke bruker Qualcomm nettverk. Samsung sin bruker Samsung sin egen. Så hvis de bruker Qualcomm sin i USA slipper de ekstra lisenser der.

Huawei har tidligere ikke solgt i USA pga dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har vel samsungprodusert mikroprosessorer historisk en tendens til å yte mye dårligere enn hva skriftlige spesifikasjoner skulle tilsi.

Kilder for dette?

Ytelse har aldri vært et problem for Exynos, det har vært andre elementer som har gjort at de har vært dårlige.

Både Exynos 5433 og Exynos 7420 er raskere enn sine respektive Snapdragon CPUer om jeg ikke tar feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...