dagatle Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Jeg har to nettverkskort i maskina, et intel og et 3com. Hvordan bestemmer jeg hvilket som skal være eth0 og eth1 ? Begge kortene lastes inn som module. Endret 19. november 2003 av dagatle Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Nettverkskortet som probes først, blir eth0. Modulen til det kortet som skal være eth0 må derfor lastes først. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Med andre ord sjekker du "alias eth0" og "alias eth1" i /etc/modules.conf eller /etc/modprobe.conf. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har to nettverkskort i maskina, et intel og et 3com. Hvordan bestemmer jeg hvilket som skal være eth0 og eth1 ? Begge kortene lastes inn som module. Dunk meg i hodet hvis dette er feil, men jeg tror PCI-kort blir "oppdaget" i rekkefølge slik at det kortet som sitter øverst (altså nærmest AGP-kortet) blir oppdaget først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå