Tarzan93 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hei Jeg har en familiefilm jeg ønsker å få over til dvd. Vil gjøre dette selv, da jeg garantert for bruk for det seinere. Har sett litt på Dazzle. Er dette en grei løsning? Lenke til kommentar
dapre Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Hei. Kan ikke se noe spesielt bedre alternativ, siden kilden er lavoppløst VHS. Det finnes vel en del forskjellige typer av Dazzle, men selv har jeg en som heter "Dazzle video creator". Er vel et par år gammel. Denne har både komposittkabel (gul) og s-video inngang. Forøvrig finnes det et utall av forskjellige slike capture/fange bokser på markedet. Alt fra noen få hundrelapper og oppover. Stort sett er det vel softwaren som er forskjellen. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Hei. Kan ikke se noe spesielt bedre alternativ, siden kilden er lavoppløst VHS. Det finnes vel en del forskjellige typer av Dazzle, men selv har jeg en som heter "Dazzle video creator". Er vel et par år gammel. Denne har både komposittkabel (gul) og s-video inngang. Forøvrig finnes det et utall av forskjellige slike capture/fange bokser på markedet. Alt fra noen få hundrelapper og oppover. Stort sett er det vel softwaren som er forskjellen. Takk for svar Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg kjøpte en Konverter dings hos Clas Ohlson, og første alt over til harddisk. Er veldig fornøyd med resultatet, og programvaren er veldig enkel å jobbe med. Enkelt å dele opp i flere filer hvis man ønsker det, og man velger selv oppløsning man skal lagre i (Valgte selv DVD som ga best resultat). Men kvaliteten kommer helt an på hvordan VHSen er. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Får også kjøpt kombinert VHS / DVD som spiller rett over Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Får også kjøpt kombinert VHS / DVD som spiller rett over Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Har testet det også, og mange typer disker. Hadde problemer med å spille av på andre spillere. Nye slike er blitt nokså dyre sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 22. april 2016 Forfatter Del Skrevet 22. april 2016 Jeg kjøpte en Konverter dings hos Clas Ohlson, og første alt over til harddisk. Er veldig fornøyd med resultatet, og programvaren er veldig enkel å jobbe med. Enkelt å dele opp i flere filer hvis man ønsker det, og man velger selv oppløsning man skal lagre i (Valgte selv DVD som ga best resultat). Men kvaliteten kommer helt an på hvordan VHSen er. er det denne? Jeg har ikke skaffet meg programvare enda Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg kjøpte en Konverter dings hos Clas Ohlson, og første alt over til harddisk. Er veldig fornøyd med resultatet, og programvaren er veldig enkel å jobbe med. Enkelt å dele opp i flere filer hvis man ønsker det, og man velger selv oppløsning man skal lagre i (Valgte selv DVD som ga best resultat). Men kvaliteten kommer helt an på hvordan VHSen er. er det denne? Jeg har ikke skaffet meg programvare enda Ja. Programvare fulgte med når jeg kjøpte den, var bare å laste ned, og legge inn nummeret som lå i esken. Hadde en annen type før, egentlig helt lik. Men fant ikke igjen progamvaren til den, slik at jeg ble nødt til å kjøpe ny. Godt jeg rakk det før Clas sluttet med den, viste ikke det før jeg så linken din nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå