Våken Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Kan du beskrive hva du mener om Gud bruk av 3 ord? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Holder med 2. Juks og bedrag. Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hvilken av de millioner gudene snakker vi om? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Sannsynligvis inkonsistent konsept. Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Enorm uoppnåelig skaper. 100%: Nice try Hvis det finnes en Gud som har skapt dette universet, så er det selvfølgelig bare én. Endret 15. februar 2016 av Sebby Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Enorm uoppnåelig skaper. 100%: Nice try Hvis det finnes en Gud som har skapt dette universet, så er det selvfølgelig bare én. Les deg opp gutt. https://snl.no/gud Se gjerne listen nederst på siden det er linket til. Endret 15. februar 2016 av 100% 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Kan du beskrive hva du mener om Gud bruk av 3 ord? Hellig, rettferdig, far Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg klarer nok å beskrive det godt fra mitt perspektiv med ett ord; Bedrageri Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Holder med 2. Juks og bedrag. 1,2,3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Hvis det finnes en Gud som har skapt dette universet, så er det selvfølgelig bare én.Hvis det finnes to Guder som har skapt dette universet, så er det selvfølgelig bare to. Etc ad infinitum. Endret 15. februar 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Holder med 2. Juks og bedrag. 1,2,3 Nope. Ordet "juks" og ordet "bedrag". Altså "juks og bedrag". Noe alle som ikke skal kverulere skjønner Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Numinøs, busk-orientert, drønnende En enkel oppgave. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 100 % menneske skapt. Ingen av de tusener av påståtte guder ville vært i stand til å vært noen skaper av universet, til det er de alt for like de menneskene som satt å fant dem opp... Primitive - brutale - dumme er vel også tre ord som veldig godt beskriverr disse sjalu, nidkjære, hevngjerrige og alt for ofte tilbedningskåte gude fantasiene folk holder seg med... Er så jeg noen ganger lurer på hvordan vi har klart å evolvere med den intelligensen vi har og fremdeles være så uintelligente at vi faktisk tror på slike fantasier og innbildninger og lar slike innbildninger styre ikke bare våre liv, men gjerne andres også... 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (...) Er så jeg noen ganger lurer på hvordan vi har klart å evolvere med den intelligensen vi har og fremdeles være så uintelligente at vi faktisk tror på slike fantasier og innbildninger og lar slike innbildninger styre ikke bare våre liv, men gjerne andres også... Fordi religiøsitet er i all hovedsak ikke et spørsmål om intelligens. Det er et resultatet av tilfredsstillense av vanlige behov (e.g. gi hverdagen en samlet mening), og utviklede tankemåter (e.g. teleologisk tenking). Hvis du virkelig lurer på hvorfor så mange mennesker er religiøse så kan jeg anbefale boka Why We Believe in God(s): A Concise Guide to the Science of Faith, som oppsummerer mekanismene som gir oss religiøsitet. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Frykt for døden. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Menneskeskapt paleolitisk science-fiction. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Fordi religiøsitet er i all hovedsak ikke et spørsmål om intelligens. Det er sant.... og grunnen til at man ikk kan bekjempe religiøs overtro med logikk og intelligens, da ingen av delene ble brukt for å rote seg inn i overtroen... Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Frykt for døden. Nja.. Jeg tror på Gud og er redd for døden... Men det er fordi jeg ikke vet hva som kommer til å skje. Vet ikke noe mer om det bare fordi jeg tror. Hadde vært like redd og visst like lite om det om jeg hadde vært ateist, så "frykt for døden er irrelevant. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Kan du beskrive hva du mener om Gud bruk av 3 ord? Hellig, rettferdig, far Hvis det er den kristne guden vi snakker om så tror jeg du ser litt motsatt på det. Avskyelig, urettferdig, sadistisk. Vel kan være enig med at mange kan beskrive sin far slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå