Snipershot Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hei. Har vært gjennom en lang feilsøking med NextGenTel hvor jeg har hatt problemer med at routeren restarter seg selv flere ganger daglig. De har gått tom for ideer og foreslo at jeg kunne prøve med egen router hvis jeg hadde en liggende. Planen min var å gå gjennom feilsøking med de til det ikke var andre muligheter siden jeg fortsatt studerer og ikke har lyst til å bruke unødvendig. Jeg trenger derfor en ny router med modem som jeg kan bruke her i Norge. Jeg har ikke all verden med kunnskap om dsl så jeg håper at dere kan hjelpe meg å velge en router som virker. Som sagt har jeg NextGenTel som isp og har ADSL2+. Gi beskjed om dere trenger mer informasjon. Har funnet en router jeg vurderer å kjøpe: TP-Link TD-W8970B (tysk link) (google translate) Produsentens hjemmeside Vil jeg kunne bruke denne? Har dere noen andre dere vil anbefale? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg gikk for en Linksys og fikk akkurat samme problemet med den. Linja resetter seg flere ganger om dagen. Dog ordnet det seg etter jeg maste og ba dem sende en tekniker for å sjekke sentralen og oppkoblinga hjemme hos meg. De bytta port i sentralen og alt var stabilt igjen. Etter nesten 2 år med ustabil linje. Skal du teste så bestill fra Norge, ta godt vare på innpakning etc. så du evt. kan bruke angreretten hvis det ikke hjelper. Sjekk også at det er riktig Annex. Jeg fikk feil første gangen. Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Jeg gikk for en Linksys og fikk akkurat samme problemet med den. Linja resetter seg flere ganger om dagen. Dog ordnet det seg etter jeg maste og ba dem sende en tekniker for å sjekke sentralen og oppkoblinga hjemme hos meg. De bytta port i sentralen og alt var stabilt igjen. Etter nesten 2 år med ustabil linje. Skal du teste så bestill fra Norge, ta godt vare på innpakning etc. så du evt. kan bruke angreretten hvis det ikke hjelper. Sjekk også at det er riktig Annex. Jeg fikk feil første gangen. De har hatt teknikere for å sjekke linjen to ganger. Før hadde jeg også problem med at nettet datt ut i tillegg til at routeren restartet. Andre gang teknikeren var her skiftet de linje, da ble det litt bedre. Begge teknikerene sa at de ikke fant noen problemer. Restartene skjer fortsatt. Routeren ble skiftet ut to ganger (med samme type router selvfølgelig). Hvis inteno routeren er problemet kommer det til å irritere meg litt, da jeg har hatt problemer med de routerene før og spurte om de fortsatt brukte inteno når jeg vurderte hvilken ISP jeg skulle velge. Fikk beskjed at jeg ville få et annet merke, det gjorde jeg ikke Angreretten er vel den samme i EU? Forbrukerrådet Virker forresten som det er ekstremt lite utvalg av routere med modem i norske nettbutikker. Derfor jeg søkte på amazon.de siden annex b er mye brukt der også. Endret 15. februar 2016 av Snipershot Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Har brukt Asus Dsl-55u mot nextgenetel en stund som har funket helt greit for meg. Og ja du skal ha annex b når du kjøper eget modem Edit: Bruker modemet ikke lenger vis det er av interesse kjøpt 2014 Endret 15. februar 2016 av Zisum Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Edit: Bruker modemet ikke lenger vis det er av interesse kjøpt 2014 Hvor mye ville du i det tilfelle ha for den? edit: Finner ikke DSL-55U på asus nettsiden, er det dette eller en eldre modell som ikke er listet lengre? Endret 15. februar 2016 av Snipershot Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Edit: Bruker modemet ikke lenger vis det er av interesse kjøpt 2014 Hvor mye ville du i det tilfelle ha for den? Ikke rare summen tror jeg ga 1200 kr for den. Men vis jeg selger 500 kr . holder til i fredrikstad Lenke til kommentar
Snipershot Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Edit: Bruker modemet ikke lenger vis det er av interesse kjøpt 2014 Hvor mye ville du i det tilfelle ha for den? Ikke rare summen tror jeg ga 1200 kr for den. Men vis jeg selger 500 kr . holder til i fredrikstad Tar kontakt via PM Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Sitter på en VDSL 60/20 abonnement fra NGT hvor jeg bruker en Asus DSL-AC68U modemrouter som fungerer strålende. Med Thomson routeren jeg fikk fra NGT hadde jeg 70,2 Mbps ned og 19,6Mbps opp. Med Asus routeren får jeg 75,6Mbps ned og 23,1Mbps opp. Har 420 meter linjelengde fra sentralen. https://prisguiden.no/produkt/asus-dsl-ac68u-217797 Lenke til kommentar
stav1 Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Sitter på en VDSL 60/20 abonnement fra NGT hvor jeg bruker en Asus DSL-AC68U modemrouter som fungerer strålende. Med Thomson routeren jeg fikk fra NGT hadde jeg 70,2 Mbps ned og 19,6Mbps opp. Med Asus routeren får jeg 75,6Mbps ned og 23,1Mbps opp. Har 420 meter linjelengde fra sentralen. https://prisguiden.no/produkt/asus-dsl-ac68u-217797 Vandrer i litt ukjent farvann nA, men lurer pA hvordan du koblet opp asusn som modemrouter? Har bare en telefonlinje fra veggen, og ingen hull pA asusen passet til "telefonledningen"(dsl-port). MA jeg gA til innkjOp av et annet modem? edit: har vell rt-ac68u og ikke dsl-ac68u Endret 11. mars 2016 av stav1 Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 RT-ac68u har ikke noe modem og trenger derfor et modem i bridge for å funke på en xDSL linje. Der i mot DSL-ac68u har modem i seg og har en rj11 plugg der hvor RT har rj45. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Nevermind. Makan til feil jeg leser i dag da. Endret 13. mars 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg gikk for en Linksys og fikk akkurat samme problemet med den. Linja resetter seg flere ganger om dagen. Dog ordnet det seg etter jeg maste og ba dem sende en tekniker for å sjekke sentralen og oppkoblinga hjemme hos meg. De bytta port i sentralen og alt var stabilt igjen. Etter nesten 2 år med ustabil linje. Skal du teste så bestill fra Norge, ta godt vare på innpakning etc. så du evt. kan bruke angreretten hvis det ikke hjelper. Sjekk også at det er riktig Annex. Jeg fikk feil første gangen. De har hatt teknikere for å sjekke linjen to ganger. Før hadde jeg også problem med at nettet datt ut i tillegg til at routeren restartet. Andre gang teknikeren var her skiftet de linje, da ble det litt bedre. Begge teknikerene sa at de ikke fant noen problemer. Restartene skjer fortsatt. Routeren ble skiftet ut to ganger (med samme type router selvfølgelig). Hvis inteno routeren er problemet kommer det til å irritere meg litt, da jeg har hatt problemer med de routerene før og spurte om de fortsatt brukte inteno når jeg vurderte hvilken ISP jeg skulle velge. Fikk beskjed at jeg ville få et annet merke, det gjorde jeg ikke Angreretten er vel den samme i EU? Forbrukerrådet Virker forresten som det er ekstremt lite utvalg av routere med modem i norske nettbutikker. Derfor jeg søkte på amazon.de siden annex b er mye brukt der også. Kontant NGT, så ber du om å få thomson ruteren deres istedenfor. Den er ikke veldig bra, men den krasjer værtfall ikke. Svidde 4stk inteno rutere fra NGT før de endelig fant ut at det kunne være lurt å prøve en annen type. De nevnte forsåvidt også at de hadde hatt en del feil med Inteno ruterne sine, men det virker ikke som de har veldig lyst til å bytte dem ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå