Gå til innhold

Sikkerhetskopiert mappe er 287GB på HDD, men blir 207GB gjennopprettet på PC

Anbefalte innlegg

Har en c:/mappe jeg hadde tatt backup av på en stasjoner som kjørte W7, gjennopprettet den på en W8-laptop ved hjelp av programmet 7-Zip File Manager.

PÅ hdd'en har jeg PC-navnet->Backup Set->Backup Files-> og så er det 1646 mapper som heter Backup Files 1, 2, 3 osv opp til 1646 (virker som en mappe på c:/ som har 10 filer ender opp med å bli delt opp i ti mapper i backupformatet).

Backupmappen er 287GB med 1646 undermapper, samme antall og størrelse på listen jeg får opp i 7-Zip, men når mappa er gjennopprettet til skrivebordet er den kun 207GB.

Unzip tar tid, så har ikke sittet og observert hele prosessen, men ingen feilmeldinger som har dukket opp når jeg ser den er ferdig.

Noen ide om hvorfor?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan hende at 7-Zip ikke klarte å "extraxcte" filene.
Nå, jeg vil si at 7-Zip ikke akkurat er den beste løsningen for å gjennopprette en Backup. Jeg ville heller ha brukt Windows sin Backup-Manager, da denne klarer å gjenopprette alle filer som er tatt backup av. så lenge backupen er laget på en Windows maskin da og merke.

Hadde jeg vert deg i denne situasjonen, ville jeg gått innpå den stasjonere W7 maskinen, og kopiert alle filene over på en USB Minnepenn manuelt, uten noen andre programmer, og lagt dem over på Laptopen med W8 i akkurat samme mappen. '

Windows FileManager (også kjent som explorer.exe) vil merke at mesteparten av filene er der, og spørre deg om du vil erstatte desse filene med de nye. Trykk da på boksen "Gjør dette for de neste [legg inn antall filer her] filene.", og trykk på "Hop Over".

Dette vil kun kopiere over de filene som ikke allerede er på laptopen. 

Dersom den ikke kopierer over noe, så er nok alle filene på laptopen, men med evt. redusert filstørelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...