mfb Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hei. Har bredbånd 50mbs fra Get og bor i Oslo. Jeg har en Jensen Airlik 29150 router. Den har generelt lagd mye krøll siste året, plutselig funker ikke nettet, med jevne mellomrom, kanskje 1 gang ukentlig. Må skru av ruter, vente 15s, skru på igjen, og så funker det. Derimot har jeg nå et annet problem. Jeg er koblet til nettet, og har dette ikonet. Derimot klarer ingen nettleser, enten det er firefox, chrome, edge, explorer å vise nettsider. Torrents og spotify derimot fungerer knirkefritt og har full tilgang, men får IKKE surfet. Skrur av ruter, resetter og så funker det en 15-30min før det samme skjer. Må da skru av på nytt og repetere. Hjelp? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Offfff Jensen... Når skal folk skjønne at Jensen er noe forbanna søppel? Kjøp deg en Asus router og dine problemer forsvinner like fort som dugg for solen... Endret 15. februar 2016 av ChrisCo 5 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Støttes. Prøv gjerne å plugge maskinen direkte i GET-boksen for å utelukke routeren helt. Hvis det funker da, så hiv skiten. 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Noen vil anbefale deg å hive routeren i veggen. Det vil jeg på det sterkeste anbefale deg ikke å gjøre. Dine flotte, pene vegger fortjerner ikke å bli skadet av dette. Nei, ta den med i bilen og hive den ut vinduet i fart. På veien til butikken der du kjøper din ye router, eller hos postkontoret? Påveien hjemijgen sørger du for å kjøre over den gamle routeren. 4 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Kan jo beholde Jensen-boksen til en dag hvor man virkelig føler for å knuse noe. Da får du tre ting på en gang: Utløp for agresjonen, slipper å ødelegge noe verdifullt og Jensen-boksen kan faktisk brukes til noe nyttig. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Ok. Jeg skal KNUSE den! Men først: bor med en kompis, så kan ikke koble direkte i get-boksen. Trenger ikke en super router, vi er begge koblet til med kabel i ruteren fra våre respektive rom med stasjonære pcer, mens mobil og laptop benytter seg av det trådløse. Vi gamer mye, og laster ned mye. Anbefalinger til ruter for en grei penge? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 https://prisguiden.no/kategorier/nettverksruter?f[m][]=Asus&f[p][]=900&f[p][]=5400 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 900minstepris blir litt mye, er det noe i klassen 4-600 som kan funke? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 En kamerat kjøpte en RT-N12 for å ha noe mens en dyrere ASUS-router var til RMA. Han bruker den fortsatt, og er svært fornøyd med den. Hvor lenge den vil vare vet jeg ikke, men det er jo ingen "hjemme-routere" som varer evig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå