Qwseyvnd Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Går det problemfritt på Fedora Core 1 Linux med: M$ Flight Simulator 2004 WineX 3.2 støtte for Dx9 Men har hatt problem med "disk are not enough to run Flight Simulator" på RH9, WineX 3.1 Vil prøve fordi mange sa går 5x raskere enn Windows OS. Vær så snill å svare. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Flight Simulator 2004 er ikke mulig å installere eller kjøre fra Linux med WineX eller med noen annen Wine. Dette gjelder også eldre versjoner som Flight Simulator 2002. Se http://www.transgaming.com/gamepage.php?gameid=490 for bakgrunn (ikke så mye info annet enn «det virker ikke» -- score 1 av 5). Ingen Windows-spill du kjører gjennom Wine(X) går fem ganger raskere enn i Windows, samme hva folk har fortalt deg. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 not again.... Ja, sant. Jeg har lest liknende traad maaange ganger f0r, fra samme person.. Qwseyvnd, forstaa, det kan ikke gaa raskere i Linux enn i Windows det er urealistisk siden det er bygget for Windows og Linux maa kj0re et lag mellom kernlen og programmet som senker alt ned. Hvorfor ikke vaere forn0yd med FlightSim paa windows? Som du vet er det MS som lager FlightSim og de gj0r nok en del for at det ikke skal vaere mulig aa kj0re spillet paa andre OS enn Windows. Det er ellers omtrent bare du som har denne enorme interessen for Linux+Flightsim paa dette forumet, saa du vil ikke faa svarene du s0ker! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 OK...har lastet ned WineX 2.0,2.1,2.2,2.x Og FS2002 Testemaskin: HP Pavilion 7885 AMD Athlon 1.3 GHz (200fsb) ASUS A7V-VM Seagate 40gb harddisk 2x 128mb SD-ram ASUS AGP V7700 GeForce2 GTS v1.01 (32mb) DVD, cd-brenner FireWire og Modem Vil dette gå? Vil dere ha bevis FS2004 går problemfritt på linux? sjekk www.avsim.com sin forum i screenshot, dere må søke "linux" Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Vil dette gå? Vil dere ha bevis FS2004 går problemfritt på linux? sjekk www.avsim.com sin forum i screenshot, dere må søke "linux" Saa skriv paa det forumet og ikke dette! Ingen har faatt det til, og virker ikke som noen er interessert i aa faa det til heller. Aa poste som en gal rundt dette blir bare for teit. Og ikke post mer i FAQen, den blir uryddig og du provoserer naar du gj0r dette. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Vil dette gå? Vil dere ha bevis FS2004 går problemfritt på linux? sjekk www.avsim.com sin forum i screenshot, dere må søke "linux" Saa skriv paa det forumet og ikke dette! Ingen har faatt det til, og virker ikke som noen er interessert i aa faa det til heller. Aa poste som en gal rundt dette blir bare for teit. Og ikke post mer i FAQen, den blir uryddig og du provoserer naar du gj0r dette. word! Qweyvnd: Ta ett hint! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 FEILMELDING: [root@localhost Flight Simulator 9]# winex3 fs9.exe wine: Unhandled exception, starting debugger... Warning: /usr/lib/transgaming_winex3/winex/bin/winedbg.exe not accessible from a configured DOS drive Warning: /usr/lib/transgaming_winex3/winex/bin/winedbg not accessible from a configured DOS drive Warning: /usr/lib/transgaming_winex3/winex/bin/winedbg 134663560.exe not accessible from a configured DOS drive Warning: /usr/lib/transgaming_winex3/winex/bin/winedbg 134663560 not accessible from a configured DOS drive Warning: /usr/lib/transgaming_winex3/winex/bin/winedbg 134663560 108.exe not accessible from a configured DOS drive Warning: /usr/lib/transgaming_winex3/winex/bin/winedbg 134663560 108 not accessible from a configured DOS drive Hvvor ligger configured DOS drive? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 ER DU TREG I OPPFATTELSEN? DET KOMMER IKKE TIL Å FUNGERE Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Jo, jeg oppfatter hva du sier, men har fortsatt HÅP! Jeg må løse dette feilmeldingen, så mulig fungere? hvem vet? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg har håp om at du lærer deg å forstå når ting ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Jeg vet du er (kanskje irritert?) litt lei av meg at jeg ignorer deg, men dette er bare problemet mitt til neste steg i "livet". Lenke til kommentar
bkak Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 http://forums.simflight.com/viewtopic.php?...der=asc&start=0 Hvis det er denne tråden du snakker om så ser det ut til at det er manipulserte bilder, for fyren har en post og svarer ikke på noen spørsmål. Antagelig prøver han å få folk over til linux ved å lokke med høyere framerates. Fire til fem ganger så høy fps er bare ikke sannsynlig eller teknisk mulig. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Hmm...prøv dataspillet som er beregnet for linux; Racer Racer fps windows: 60-80 Racer fps linux: 280-330 fps Prøv dere, og ikke si at det ikke går på FS2002... Er mektig imponert at Linux klarer 5x raskere. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 men hvis racer i hovedsak er skrevet/optimert for linux, og så gjort en sjuskete port til windows... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 så er det ganske logisk at Flightsim, som er laget av MS som ofte går utenom sine egne standarder, ikke fungerer med wine Bare gi opp. Det finnes bedre måter å forbedre timene foran flightsim på. Lenke til kommentar
ivara Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 http://forums.simflight.com/viewtopic.php?...der=asc&start=0Hvis det er denne tråden du snakker om så ser det ut til at det er manipulserte bilder, for fyren har en post og svarer ikke på noen spørsmål. Antagelig prøver han å få folk over til linux ved å lokke med høyere framerates. Fire til fem ganger så høy fps er bare ikke sannsynlig eller teknisk mulig. Enig... "if it sounds too good to be true - it probably is" Tviler ikke på at enkelte ting går mye fortere på linux enn windows, men at et grafikk intensivt prog. som M$ Flight sim skal gå 5x fortere via en Windows emulator....? Halooooooooo... :ide: :!: :!: :!: :!: *grin* Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Enig..."if it sounds too good to be true - it probably is" Tviler ikke på at enkelte ting går mye fortere på linux enn windows, men at et grafikk intensivt prog. som M$ Flight sim skal gå 5x fortere via en Windows emulator....? Halooooooooo... :ide: :!: :!: :!: :!: *grin* Beklager men jeg må bare .. tror d er noe ca sånn.. W ine I s N ot a E mulator Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 HERREGUD! Vi har diskutert NØYAKTIG dette før! Du viste til SAMME tråden, vi konkluderte med at screenshottet var falsk. Jeg pekte på at WineX-folkene SELV sier at det ikke går, og du sa deg enig og sa du skulle slutte. NÅ - SLUTT! SLUTT SLUTT SLUTT! Jeg blir GAL! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jo, jeg oppfatter hva du sier, men har fortsatt HÅP! Jeg må løse dette feilmeldingen, så mulig fungere? hvem vet? Sett igang å hack på WineX - tror verden er deg evig takknemlig hvis du får det til, men ikke sitt her og spør for andre gang etter måneder av stillhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå