ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Areca kortet mitt gir meg en feilmelding på den ene disken. Jeg har nå tatt denne ut av maskinen for å teste videre hva som gir denne feilmeldingen. Kjørte først chkdsk med svar om at disken er som den skal. Kjørte så HD Tune Pro og Crystal Diskinfo som gir meg følgende advarsel: (C5) Current Pending Sector 100 100 0 3 warning Health Status : warning Er dette noe som kan gjøres noe med, eller er disken søppel? Hvorfor rapporterer ikke Windows om denne feilen når Areca og disse testprogrammene gjør det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Hvilket merke er disken? Du kan kjøre en full erase (ikke formatering) og dermed tvinge sectorene over på 05 Reallocated sectors. Bruk harddiskprodusentens egne software for dette. F.eks. Western Digital Data Lifeguard Tools for WD-disker. Harddisken har egen software for feilhåndtering så windows (og brukeren) ikke skal merke noe som helst. Edit: C5 er ikke en kritisk feil før det blir for mange av de. Samme med 05. Kjør en full erase etterfulgt av en Extended/complete test. Endret 15. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Det er en Samsung HD204UI. Full "erase", tenker du da på å overskrive hele disken? Har prøvd å finne samsung sitt eget verktøy, men ikke klart å finne det som passer til denne disken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Sectorer blir reallokert når det blir forsøkt skrevet til de. En vanlig formatering vil ikke gjøre dette. Et hvilket som helst erase-program burde gjøre susen. http://www.majorgeeks.com/files/details/samsung_drive_diagnostic_utility_(hutil).html Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Takk for hjelpen. Da tester jeg det. Skulle den friskmeldes i disse programmene så får den leve litt lengre, om ikke så har den vel gjort sitt med snart 35 000 timer i bruk. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Da var det unnagjort, og den står som ok nå. Men hvor trygt er det å bruke en disk videre når den først har gitt advarsel av den typen jeg fikk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvis den klarer en full erase etterfulgt av full check uten å rapportere om feil så pleier det å gå greit. Harddisker skal man ikke stole på uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå