Gå til innhold

Nye high-end LCD'er på markedet

Ni kon

Anbefalte innlegg

Dere som leter etter skjermer som dere kan ha i dual oppsett trenger ikke lete mer!!

The all-aluminum made new Grand Canyon Professional Desktop Series are one of the largest and highest resolution LCD displays, targeted for the graphics, digital photography, design, DCC, video, audio, advertising and presentation professionals. They are available in 3 different sizes, 76", 81", and 92", with resolutions from 3840 x 1024 pixels to 25x VGA resolution at 6400 x 1200 pixels.

Skjermene har noen imponerende specs, og tilbyr hele 800:1 i kontrast, 13 ms, og en lysstyrke på 350!!!

grand_canyon_300_over.jpg

Her kan dere se hjemmesiden:link

Kilde: http://www.digit-life.com/news.html

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som leter etter skjermer som dere kan ha i dual oppsett trenger ikke lete mer!!

The all-aluminum made new Grand Canyon Professional Desktop Series are one of the largest and highest resolution LCD displays, targeted for the graphics, digital photography, design, DCC, video, audio, advertising and presentation professionals. They are available in 3 different sizes, 76", 81", and 92", with resolutions from 3840 x 1024 pixels to 25x VGA resolution at 6400 x 1200 pixels.

Skjermene har noen imponerende specs, og tilbyr hele 800:1 i kontrast, 13 ms, og en lysstyrke på 350!!!

grand_canyon_300_over.jpg

Her kan dere se hjemmesiden:link

Kilde: http://www.digit-life.com/news.html

Må man ha skjermkort med fire utganger? Uansett, nam.

Lenke til kommentar

Ja, regner med du må ha et skjermkort med 4 utganger eller flere skjermkort med tilsammen 4 utganger.

oivind_dahle: Sto det noe om pris på sidene?

Hvordan regnes antall tommer ut? Antall tommer skal jo måles diagonalt, så man kan jo ikke bare summere antall tommer på skjermene.

Lenke til kommentar
Ja, regner med du må ha et skjermkort med 4 utganger eller flere skjermkort med tilsammen 4 utganger.

oivind_dahle: Sto det noe om pris på sidene?

Hvordan regnes antall tommer ut? Antall tommer skal jo måles diagonalt, så man kan jo ikke bare summere antall tommer på skjermene.

prisene finne du blandt anet på digit-life (kilden der)

massutsendelse i desember

Den billigste 4 x 19" = $8499.99

Denne tilbyr da "bare" 750 i kontrast, 15 ms og 300 cd/m2:)

Tommer, må man regne på hver enkelt skjerm. Antall pixler for oppløsning er summen av lengden x høyden;)

Lenke til kommentar
Sto det noe om pris på sidene?

17500 dollars, altså over 120.000,-

Venter til jeg har fått lønning, jeg :)

lol

enig, men at en totalt ukjent produsent går ut på markedet må jo føre til at andre produsenter som samsung og Eizo får fingern ut av ræ.. og lanserer nye modeller umiddelbart.

Lenke til kommentar

Jeg fant prisene (trolig eksl moms) på de sidene som var linket:

3x15" koster ca 12.300 NOK

3x17" koster ca 20.500 NOK

3x19" koster ca 27.400 NOK

4x19" koster ca 58.000 NOK

4x20" koster ca 86.000 NOK

4x23" koster ca 120.000 NOK

Noen av disse modellene er jo ikke så halvgalt priset med tanke på hva man kan få for en tilsvarende pris, og med tanke på hvor stilig det ser ut. Eks.: med 3x17" får man 3840x1024 i oppløsning til 20.500 kr, alternativt kan man få en enkelt 24" med 1920x1200 i oppløsning til 28.000kr på komplett. Den 3x17"eren gir altså hele 65% høyere oppløsning enn 24" utgaven, og det til en lavere pris. Ganske imponerende, selv om jeg heller kunne tenkt meg 3 vanlige 17"ere og sluppet unna med ca 12.000 kr inkl skjermkort og moms og fått samme oppløsning.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Er enig det ser kult ut med 4 lcd skjermer, men det er langt ifra så praktisk i bruk ;)

Si ikke det. Det er sikkert veldig praktisk til å ha opp mange vinduer samtidig. Jeg stortrives i hvertfall med to vanlige 17" CRT'er med 2304x864 i oppløsning. Utrolig deilig å jobbe med. Det er sikekrt mange andre som også kan ha bruk for slikt. F.eks navigatører på større båter, i mellomskala simulatorer til opplæring av piloter, skippere,. Aksjemeglere, kontrolltårn på flyplasser, tog-koordinerings-sentraler, og sikkert mange andre.

Men når det er sagt kunne jeg heller tenkt meg 3-skjerms utgaven i stedet for den med 4 fordi man da slipper å ha en skillelinje på midten.

Disse duger selvfølgelig ikke til å se film både på grunn av skillelinjene og på grunn av det alt for langstrakte formatet. Men har man råd til noe slikt og formålet er film så kjøper man heller en projektor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...