Gå til innhold

Miljøpartiet de grønne, ein 'trussel mot folk flest'?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

No står det på trykk ein artikkel på nettavisen,  der Peter Kaland Melsom, andre nestleder i FPU, argumenterer med at MDG er ein 'trussel for folk flest'. Han lister opp fem grunnar:

1. Dei vil stenge oljeindustrien, som i dag har 300 000 tilsette og er enormt viktig for den norske staten og nasjonsen sine inntektar.

2. Dei vil ikkje ha nokon reallønnauking. Noko som vil føre til at Noreg ikkje utviklar seg i takt med resten av verda og norsk arbeidskraft må flytte utanlands. 

3. Dei vil at staten skal styre om kantinar og slikt skal kunne servere kjøtt og fisk. Oslo kommune har innført "kjøttfri mandag", noko som gjeld alle kantiner under kommunen, utanom sjukeheimar. MDG vil nekte folk kjøtt og fisk, tvangsvegetarisering kaller han det.

4. Dei vil ta fra oss bilen. Dei har gjort sentrum bilfritt og meinar at å kjøre bil skal bli som å røyke, skikkelig dyrt med andre ord.

5. Dei vil ta fra oss ferien. Det skal bli umulig for folk å reise med fly på ferie eller heim til landet sitt.

Han avslutter: Når dei skal gjennomføre sine miljøagenda, med tvang, er det vanlige menneskje som må betale prisen.

Er du einig? Kva synes du om MDG sin politikk? Er dei eit farlig parti?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No står det på trykk ein artikkel på nettavisen,  der Peter Kaland Melsom, andre nestleder i FrP, argumenterer med at MDG er ein 'trussel for folk flest'. 

Er du einig? Kva synes du om MDG sin politikk? Er dei eit farlig parti?

Fikk litt hakeslipp, men heldigvis -  Peter Kaland Melsom er nestleder i FrpU! 

MDG står lang, LANGT unna meg i politikk, men jeg berømmer dem som nytt parti, over innsatsen i spredning i deres ideologi.

Frp sa mye rart i sin barndom også :)

Rediger:

Og nei, jeg tro ikke MDG er farlig. Mye av retorikken deres skyldes at de har vokst opp for fort, og har kanskje blitt høye på pæra!. 

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Det er begrenset med tullinger som stemmer på det partiet, er stort sett de samme som stemmer på sosialistene. Dermed får de begrenset makt..

Ellers er vi selvsagt avhengig av politisk styring, vist en tror noe annet bør en se på de verste landene i Afrika, der det ikke finns annen styring en den sterkeste rett... savner en slik styreform, er det bare å flytte ned ...

Altid lett å sitte i et trygt demokrati og klage....

Endret av the 3 X
Lenke til kommentar

MDG er et svært reaksjonært parti hvis anti-life politikk peker tilbake mot steinalderen. Vi trenger en politikk som verdsetter det å bearbeide naturen vekk fra naturtilstanden i retning av økt anvendelighet for menneskene (bedre teknologi) slik at enkeltindividene kan leve best mulig liv.

For å sette det litt på spissen virker det som om den eneste fritidsaktiviten MDG unner oss er å sitte på en mosegrodd stubbe ute i naturen og spikke på på en pinne med en flintkniv. NB! ikke jernkniv - tenk på all CO2 som går med til å produsere jernet!

Min oppfordring til velgerne ved neste Stortingsvalg: Gi MDG den siste olje ved å unnlate å legge stemmeseddelen deres i urnen!

• Liker 3
Lenke til kommentar

MDG er et svært reaksjonært parti hvis anti-life politikk peker tilbake mot steinalderen. Vi trenger en politikk som verdsetter det å bearbeide naturen vekk fra naturtilstanden i retning av økt anvendelighet for menneskene (bedre teknologi) slik at enkeltindividene kan leve best mulig liv.

For å sette det litt på spissen virker det som om den eneste fritidsaktiviten MDG unner oss er å sitte på en mosegrodd stubbe ute i naturen og spikke på på en pinne med en flintkniv. NB! ikke jernkniv - tenk på all CO2 som går med til å produsere jernet!

Min oppfordring til velgerne ved neste Stortingsvalg: Gi MDG den siste olje ved å unnlate å legge stemmeseddelen deres i urnen!

Det var dog liv laga i steinalderen. Dersom MDG har rett, så er det sånne som du og jeg som kommer til å føre verden langt lenger tilbake i tid. Tidlig tertiær kanskje.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Det meste av dette kjem til å skje, anten me vil eller ei.
1. Oljen tek slutt, men det tek nokre tiår.

2. Reallønna vil gå ned - ikke som fylgje  av eit politisk vedtak, men fordi me er for dovne, dumme, og druknar i uproduktivt tøv.

3. Kjøt og fisk kjem til å gå opp i pris etter kvart som etterspurnaden frå Asia aukar. Det vil medføre mindre forbruk. Kva kantiner serverer, betyr ingenting. Tøvete politikk!

4/5. Bil og fly og annan transport kjem til å bli svimlande dyrt. Ferien blir ikkje borte, men ein blir nøydd til å feriere heime, eller i det minste i eige fylke. Ikke noko stort tap, spør du meg.

Eg kunne ikkje drøyme om å røyste på desse tullebukkane, men som spådom betrakta er ikkje dette så borti natta.

Lenke til kommentar

Det meste av dette kjem til å skje, anten me vil eller ei.

1. Oljen tek slutt, men det tek nokre tiår.

2. Reallønna vil gå ned - ikke som fylgje  av eit politisk vedtak, men fordi me er for dovne, dumme, og druknar i uproduktivt tøv.

3. Kjøt og fisk kjem til å gå opp i pris etter kvart som etterspurnaden frå Asia aukar. Det vil medføre mindre forbruk. Kva kantiner serverer, betyr ingenting. Tøvete politikk!

4/5. Bil og fly og annan transport kjem til å bli svimlande dyrt. Ferien blir ikkje borte, men ein blir nøydd til å feriere heime, eller i det minste i eige fylke. Ikke noko stort tap, spør du meg.

Eg kunne ikkje drøyme om å røyste på desse tullebukkane, men som spådom betrakta er ikkje dette så borti natta.

Tror nok du bommer kraftig på den spådommen.. Du forutsetter et vestlig samfunn uten utvikling, det skjer ikke...

Oljen vil bli erstattet av annen energi, reallønnen vil muligens forbigående gå ned, det skjer i alle land med jevne mellomrom...

Transport blir nok like billig som nå, muligens billigere, ettersom dette utvikler seg andre former for transport..

Mulig du liker å feriere i samme "sandkasse"  men det er deg...

Er du sikker på du ikke stemte på MPG ???..  Må si du virker ikke helt overbevisende..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spådommen hennes var helt rundt, om å være saklig på hennes nivå.

Retorikken er helt inne på, partiets ideologi.

De står for det, de står for. Opptil velgerne. Tror nok de fleste vil ha dem, nåsom de fikk 4 avgjørende kandidater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...