SpongeFrog Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Ettersom punk ikke blir godtatt i "rocke-tråden" er det kanskje bedre å ha en egen tråd. Starter med en godbit fra Simple Plan: Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Simple Plan har jeg hørt om men aldri av. Tankene flyr øyeblikkelig i retning band som Blink 182, Green Day og The Offspring, rett og slett fengende, feel-good pop-punk som får meg til å lengte etter sommer og sol. 6/5,10 The Stranglers - Princess of the Street (1977) https://www.youtube.com/watch?v=Ep1AoJsmbzE Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Stranglers er litt hit or miss i mi bok, som britisk punk generelt. Ei heilt på det jamne låt. 4/10 Men av og til likar eg britisk punk også! Endret 16. februar 2016 av Teitgutt Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Ser fram til mye bra i denne tråden! Punk kan være så mangt og er utrolig variert. Men blir dessverre ofte sett ned på av forskjellige grunner. Guns n'wankers er for meg ett nytt bekjentskap som jeg gikk glipp av på 90 tallet. Genuint bra punk som faller inn i mine preferanser. 7/10 Folk elsker å hate på NoFx. Men det driter jeg i. Hold kjeft i 18 min. Dette er verdens beste punk låt: Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 NOFX er ganske hit or miss. Mye er jævlig fett, mens annet faller igjennom. De to platene Punk in Drublic og White Trash, Two Heebs and a Bean er udiskutable klassikere i min bok. The Decline er IKKE tidenes punklåt. Ikke at jeg har noe alternativ egentlig, men så bra er ikke låta. Imponerende å klare å holde låta i gang så lenge (synes sjeldent så lange låter fungerer med mindre det er noe god post-rock) - noe de klarer pga skifte i tempo og melodi - og teksten er for så vidt god. Men allikevel er låta for lang, skiftene klarer ikke å skape nok variasjon men aller viktigst: Det virker ikke som én låt, men som flere. Så selv om det er én låt, klarer jeg ikke helt å tenke på den som bare én låt. Stort sett mye typisk NOFX her, men tilsammen blir det ikke den store høydaren. Allikevel underholdende nok til at dette kan høres om og om igjen. 7,5/10 16. april står amerikanske Night Birds på scena på Blitz i Oslo. Forrige album, Mutiny on Muscle Beach, nådde topp 5 over fjorårets beste album på min liste, så dette blir en fet kveld. Anbefales for de som digger 80-talls amerikansk vestkyst-hardcore ala The Adolescents, Dead Kennedys, Black Flag, Circle Jerks etc: Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Lov å ta med litt ska punk eller? Digger denne låta! Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Sex Pistols - God Save The Queen Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) God gammel slager det der. Er jo helt rævva spilt,sunget og playbacken er latterlig. Men likevel 7/10 Rancid gav for 20 år siden ut ...And out comes the wolves. Som 13 åring så jeg kun coveret på plata og tenkte at denne må jeg ha! Forandret livet mitt. Her er en live snutt fra en av jubileums konsertene. Er ikke all verdens kvalitet på opptaket, men pga av skjegget til Tim så måtte den deles¡ Endret 21. mars 2016 av Nerdrage Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Rancid har de siste årene utmerket seg mest med å gi ut ganske middelmådige saker, men går man tilbake en del år ga de jo bare ut kvalitet. Roots Radical er en knallåt på mange måter, og selv om ikke kvaliteten er verdens beste på denne livevideoen, så er den god nok til å få fram hvor kul låta er! Bare synd vi ikke ser mer til Matt Freeman, fordi han er rå på den bassen (ikke at dette er av de mest bassdrevne låtene). Og det det skjegget der, det er fett. Roots Radical får en soleklar 9-er av meg. (folk må huske å skrive om den forrige posta låta. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Dette var interessant. Føler jeg kan like den vokalen, ass. Bra sound også. Mulig jeg tar en ytterligere titt på dette bandet. 7/10 Hiver inn ei låt av sjangeren hardcore, hvis det er greit. https://www.youtube.com/watch?v=RmuuYfXO2cU Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Hardcore kan fungere ganske bra det, men det varierer. Særlig denne typen hardcore, som noen ganger kan komme på grensen av det parodiske. Agnostic Front, Madball og resten av NYHC-greia. Låta er fengende som fy. Man får lyst til å pumpe armene i været og finne nærmeste moshpit. Jeg liker dette, men jeg klarer sjeldent å høre mange låtene på rad før jeg går lei. 7/10 Blood for Blood skal også ha for en av tidenes tekstlinjer (ikke fra denne låta, men): fucking your pussy was like fucking the wound from a shotgun blast, with gangreene. Jeg går får et av de nye, kule banda fra Canada, PUP! Lenke til kommentar
Espp Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Helt kurrant sang dette, men ikke en sang som blir lagt til favorittlisten på Spotify! 6/10 Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Sliter med å akseptere dette som punk rock, men det er en ganske bred genre så...uansett var det ikke noe som fenget. låta var bare tullete og videoen desto mer tullete 2/10. Jeg vokste opp med skate og hardcore punk og liker godt band som også kjører på med ska og reggae i musikken sin: Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (FIDLAR er et stort køddeband, selv om de har begynt å vise litt mer voksne sider av seg selv... Kult for å feste) Digger selv ska-inspirert punk, og da mer de som virkelig er punk og ikke nødvendigvis third wave ska revival/ska-punk greia som ble stor på 90-tallet (MU330, Reel Big Fish etc). Aldri hørt Pour Habit før, men dette gir meg lyst til å høre mer. Låta har godt driv, men jeg er faktisk ikke så begeistra for introen og outroen med ska/reggae (skjønner ikke poenget). Tempoet og noen riff er nesten metal, som fungerer. Minner litt om alle disse EpiFat-banda på 90/00-tallet (de er signa til Fat Wreck fant jeg ut). 7,5/10 Jeg kjører på med et ukjent band som ga ut sitt debutalbum i fjor. Veldig tilfeldig at jeg kom over plata, men den endte opp som min favoritt fra i fjor! Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Ikke helt gæli det der. jeg er bare veeeldig kresen på punken jeg hører nå til dags og mye av det henger igjen fra poppunk oppgulpet som kom fra slutten av 90 tallet etter at greenday, offspring,rancid, nofx (som alle er store favoritter for meg fra den tiden forøvrig) osv gjorde det stort. Hører en del av det samme poppunk preget i dette bandet og da får jeg litt avsmak. Det er likevel et visst genuint preg over musikken så jeg tenker en 5/10 er passende for min del. Tenker jeg skal skru klokka tilbake til rundt 1975 og den spede starten på alt med punk å gjøre. 3 afro-amerikanske gutter spilte inn noen låter på gutterommet før de forsvant inn i glemselen. De var sammen med noen få forut for sin tid. Det er også laget en dokumentar om dem og jeg hikstet og gråt underveis som jeg så den: Endret 17. april 2016 av Nerdrage Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Dette synes jeg var dritfett, skal definitivt sjekk de ut videre! 8/10 jeg liker Bad Religion, så værsågod Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg ELSKER Bad Religion så tusen takk! De troner helt på toppen for min del og denne låten er en av favorittene. 10/10 punk funker bra på svensk også: Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (Har veldig lyst til å reagere på kommentaren til forrige låta jeg posta, ikke så kult å få en slik score på en personlig favoritt. Men skiter i det, det er jo poenget med dette: Å høre hva andre synes og få tips. Jeg kommenterer heller Death - Politician in my Eye. FY FA*N for en fet låt det er. Hele albumet ruler. Og dokumentaren bør alle som er interessert i musikk sjekke ut...) Så til Dia Psalma. Ikke hørt disse før, men hva er det med svenskene og punk? Millencolin, Randy, Bombshell Rocks, Moment 22; Refused og så alle de gamle banda fra 80-tallet. Norge er ikke helt i nærheten. Etter en rolig start tar den bra av. Man hører litt folk-inspirasjon underveis som gir et ekstra fint krydder til låta. Det er fint driv, fengende og lett å synge med. Bandet skal sjekkes ut Gøyal video og! 7/10 For å prøve å få med noe norsk, tar jeg med denne låta. Norsk band, men synger på engelsk: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå