AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hei forum. Jeg har vært sykemeldt i en liten stund nå, og jeg tror ikke jeg kan jobbe noe særlig i nær fremtid. Jeg føler stor press fra jobben også, så jeg vil velge å si opp. Jeg har en oppsigelsestid på 1 måned, og jeg vil ikke være i stand til å jobbe i den perioden. La oss si at jeg sier opp 29 februar, da må jeg teknisk sett jobbe til 29 mars. Er det en mulighet å få en sykemelding som varer til 29 mars, altså min oppsigelsestid, og likevel få sykepenger? Anonymous poster hash: 15fce...804 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Om du får sykmelding er noe din lege må svare på. Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Det vet jeg, poenget og spørsmålet mitt er om sykemeldingen vil gi gyldig sykepenger selv i oppsigelsestiden. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Arbeidstakere som mottar lønn, under oppsigelse, uten å utføre arbeid, mister retten til sykepenger etter 14 dager. Kilde: https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/8-15-rett-til-sykepenger-og-feriepenger-som-arbeidstaker Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Det er også mulighet å prøve å få tatt ut ferie i oppsigelsestiden Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Så la oss si at det er 28 dager i en måned (altså dobbelt så mye som 14 dager), og jeg får 10.000kr i sykepenger, vil jeg da få 5 000kr sykepenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå