Svigermors drøm Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hei! Prøver å boote lubuntu fra USB men får ikke til å koble til nettverk. Blir spurt om en WPA2-passfrase som jeg ikke kan eller har. Prøver å koble til et nettverk på en kommunalt eid folkehøyskole. Er dette håpløst og bør vente til jeg kommer hjem til privat nett om 2 uker? Merker at windows begynner å kjøre treigt på en litt gammel skolepc så tenkte jeg skulle prøve lubuntu. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Du har fått nett på PC-en med Windows. Hva gjorde du for å få det til? Jeg tenker meg det er autentisering med sertifikater eller noe ligende. Jeg går utifra du vil koble til med wifi. miss u <3 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Spør IT på skolen om passord til nettverket? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Du har fått nett på PC-en med Windows. Hva gjorde du for å få det til? Jeg tenker meg det er autentisering med sertifikater eller noe ligende. Jeg går utifra du vil koble til med wifi. miss u <3 Tror jeg bare kobla til helt vanlig med passord etter at jeg fant nettverket i lista. Har hvertfall aldri vært borti noe WPA2-passfrase før. Miss u 2! Hvordan går det på skolen? Har i det siste vurdert samme linje men på NTNU Spør IT på skolen om passord til nettverket? Har passordet til det trødlåse nettverket, men kommer ikke videre fra WPA2-passfrase :/ Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Kobla til nettet med kabel. Alt virka som smurt helt til den skulle starte på nytt og boote opp. Fikk en feilmelding ellerno og sto i lås. Nå funker ikkje windows heller, fryser ved logoen. Sitter altså her med null og niks.. Her er feilmeldingen Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Fant ut av det. Hadde trykt på feil nedlasting når jeg skulle velge ISO-fil i UNetBootin, så alt gikk rett vest. Nå funker både lubuntu og internettet Setter den som løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå