Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Kan eg bruke ein vanleg 12V vippebryter som startbryter? Og er det noko eg må passe på i den samenheng? Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du trenger ikke passe på noe, det går ikke ann å gjøre feil(nesten), og du kan ikke ødelegge noe heller. Bare ta en ledning på en tilkobling og den andre ledningen på den andre tilkoblingen. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Du trenger ikke passe på noe, det går ikke ann å gjøre feil(nesten), og du kan ikke ødelegge noe heller. Bare ta en ledning på en tilkobling og den andre ledningen på den andre tilkoblingen. Tusen takk Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvis den enten leder eller bryter må du vel vippe bryteren fort opp og ned. Er den på for lenge går jo bare pc'en av. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hvis den enten leder eller bryter må du vel vippe bryteren fort opp og ned. Er den på for lenge går jo bare pc'en av. Trur eg skjønte den. Men er ikkje heilt sikker. Skal hk bara ha styrestrøm for å starte altso? Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvis styrestrøm = 1 sek med strøm så er det korrekt. Bør benytte en off (on) vippebryter. Står strømmen på en lengre periode (5 sek) slår hovedkortet seg automatisk av igjen (iflg ATX spec.., kan nok variere noe). Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 powerbryteren på atx er en så kalt momentan sluttnings bryter. Det betyr at det er kontakt kun når du trykker den inn. Hvis det er kontakt mer enn 5 sec slår maskina seg av (du kan prøve det en gang; bare holde bryteren inne til pcen slår seg av). Hvis du bruker en vippebryter må du altså vippe den opp og så av igjenn med en gang. Eller du må finne deg en vippebryter med tilbakefjæring. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 ok. da har eg fått svar. Takker. kunne ha gjort ei blemme der. Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ta en titt på elfa hvis du trenger en passende vippebryter; http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...r/se/121206.htm Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 men... jeg er skikkelig nybegynner når det gjelder elektronikk osv... hva skal man feste til bryteren ? ta den ledningen som heter "power swt" eller noe som var på den gamle av og på knappen og koble på ? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 jeg er også nybegynner, men jeg synes det virker ganske opplagt at du skal bruke samme leding.. (garanterer ikke noe..) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 jeg har aldri liksm sett bak, er veldig usikker på hvor jeg skal koble ledninger... osv.. hvis dere skjønner.. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hvis du har en bryter med to kontakter bak, så tar du de ledningene som satt på den gamle bryteren din og setter de på de to pinnene på den nye bryteren.. skjønner?? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 jeg har aldri liksm sett bak, er veldig usikker på hvor jeg skal koble ledninger... osv.. hvis dere skjønner.. Aldri sett bak? Hvor bak? Bak fronten på kabinettet? Uansett, ja, det er power switch. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 denne gjør jobben Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvis du har en vippebryter og du bare vipper den opp når PCen er av så vil ikke PCen skru seg på (tror jeg). Blir vel forsåvidt det samme som å sitte å holde en vanlig trykknapp inne. Da starter ikke PCen. Men hvis du vipper den opp så tar den ned så skrur den seg på Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kjøp Denne Ha, ha! Der er den tøffeste strømbryteren jeg har sett til datamaskin! Skikkelig atom-koffert utseende Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvis du har en vippebryter og du bare vipper den opp når PCen er av så vil ikke PCen skru seg på (tror jeg).Blir vel forsåvidt det samme som å sitte å holde en vanlig trykknapp inne. Da starter ikke PCen. Men hvis du vipper den opp så tar den ned så skrur den seg på Feil. Den vil skru seg på og så må man ta den tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå