DuTTZi Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Min Skoda Octavia 2011-modell gikk i dag gjennom EU-kontroll uten nevneverdige problemer. Den har gått 100 000 og er 5,5 år gammel. Har aldri byttet bremser, dempere eller noe store greier, så den har kostet meg veldig lite i vedlikehold. Forventer jo at større reperasjoner ventes de neste årene, og vurderer derfor å selge den før disse kommer, og nå kan være et bra tidspunktet siden den nettopp gikl gjennom EU. Spørsmål: de neste 2 årene / altså fra 100 000 til 140 000 km, hva må jeg regne med å måtte fikse på bilen. Og hva vil det i så fall koste (på bilveksted)? Endret 15. februar 2016 av DuTTZi Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Kommer vel litt an på motor og bilen ellers, men Støtdempere, bremser og skiver samt reg-reimbytte(hvis du ikke har kjede) ligger nok i løypa om ett år eller to. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Bremser og registerreimbytte(viss du har dette) er det du må forvente deg! Foringer som endeledd osv er også noe som kan begynne å bli litt slitt. Regreimbytte er noe å anbefale før salgs, dette vil hjelpe på salget da kjøper slipper å legge ut for dette ved kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå