Gå til innhold

hvordan få jobb som 17 åring?


Anbefalte innlegg

Musikk i øyrene kan du glemme. Men anlegg på jobben, det er mer optimistisk. 

Eg har jobba på lageret på Elkjøp. Masse tung løfting der, pluss det er anlegg der, så du får iallefall musikk. Kunder kommer du ikkje vekk ifra. Ellers har jo Coop Extra trelager. Ikea har lageransatte som svært lite jobber med kunder.

Men holdningen din må du endre, fort.

 

Og siden du er under 18 år vil lønna ligge på rundt 117(?) meiner eg. Når du blir 18 stiger den til ca. 150.

 

Jobbmarkedet i dag er tøft. Spessielt for unge arbeidere uten utdanning. Eg veit om deltidsstillinger på matbutikker som får fleire hundre søknader.

 

Skriv ein CV, samt ein søknad og møt personlig opp på arbeidsplassen og spørr om å få snakke med sjefen. Introduser deg skikkelig og si at du søker etter jobb og gi fra deg søknaden. Enten vil han kalle deg inn til intervju eller informere deg om at det ikkje er jobber der akuratt nå. Ta gjerne å nevn at du liker fysisk arbeid.

 

Det er vell mine tips. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikk i øyrene kan du glemme. Men anlegg på jobben, det er mer optimistisk. 

Eg har jobba på lageret på Elkjøp. Masse tung løfting der, pluss det er anlegg der, så du får iallefall musikk. Kunder kommer du ikkje vekk ifra. Ellers har jo Coop Extra trelager. Ikea har lageransatte som svært lite jobber med kunder.

Men holdningen din må du endre, fort.

 

Og siden du er under 18 år vil lønna ligge på rundt 117(?) meiner eg. Når du blir 18 stiger den til ca. 150.

 

Jobbmarkedet i dag er tøft. Spessielt for unge arbeidere uten utdanning. Eg veit om deltidsstillinger på matbutikker som får fleire hundre søknader.

 

Skriv ein CV, samt ein søknad og møt personlig opp på arbeidsplassen og spørr om å få snakke med sjefen. Introduser deg skikkelig og si at du søker etter jobb og gi fra deg søknaden. Enten vil han kalle deg inn til intervju eller informere deg om at det ikkje er jobber der akuratt nå. Ta gjerne å nevn at du liker fysisk arbeid.

 

Det er vell mine tips. Lykke til :)

 

vurder denne søknaden:

 

Mitt navn er ******, jeg er snart 17 år og kommer fra *****. Jeg søker jobb hos dere fordi jeg liker å bruke kroppen og arbeide med hendene, samtidig vil jeg tjene litt penger. Jeg er selvstendig og får arbeidet gjort raskt. Jeg kan jobbe hver kveld hele uka. Jeg ser fram til å høre fra dere.

 

Ta kontakt på telefon ********.

 

Hilsen ******.

Lenke til kommentar

Starta som telefonsegler når jeg var 17. 7 år etterpå jobba jeg som salgssjef i Nordens største mediebyrå og har aldri sett meg tilbake. Ønsker du å tjene mer en alle andre uten skole er salg tingen for mange. For noen er det dritgøy, andre forferdelig. Morsomste i verden når det går bra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...