rest in hellfire Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 hvordan få jobb som 17 åring? er snart 17 år og vil ha en jobb pga jeg må gå vg1 på nytt. vil bruke de neste månedene før sommeren på å jobbe mye (istedenfor å gå på skole) slik at jeg er rik når det er sommerferie hvordan mekker jeg meg jobb? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 For å få jobb så må en søke på jobb, så må en møte på intervju og så må en bli valgt for stillingen. De nevnte tingene kan gå i flere runder. Så ta "pennen fatt" og få skrevet noen søknader, husk å legge ved CV også. Lenke til kommentar
rest in hellfire Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 For å få jobb så må en søke på jobb, så må en møte på intervju og så må en bli valgt for stillingen. De nevnte tingene kan gå i flere runder. Så ta "pennen fatt" og få skrevet noen søknader, husk å legge ved CV også. alt det her bare for en liten jobb? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 For å få jobb så må en søke på jobb, så må en møte på intervju og så må en bli valgt for stillingen. De nevnte tingene kan gå i flere runder. Så ta "pennen fatt" og få skrevet noen søknader, husk å legge ved CV også. alt det her bare for en liten jobb? Det er helt standard fremgangsmåte, ja. 1 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Til de fleste jobber skriver man to dokumenter hvis man søker over internett: CV og søknadsbrev. Hvis du leser om dette på Internett så vil du finne at det er visse ting som går igjen, selv om alle har en forskjellig mal for hvordan hvert av dokumentene ser ut. Arbeidsgivere har også forskjellige preferanser. Når jeg skriver søknadsbrev deler jeg det opp i klare underkategorier som introduksjon, motivasjon, utdannelse, jobberfaring, personlige egenskaper. Dette gjør det lett for arbeidsgiveren å lete etter hva han er interessert i å vite. Det kan også være lurt å ringe rundt til folk du kunne tenke deg å jobbe hos, og spørre om de har noe. Lenke til kommentar
rest in hellfire Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 orker ikke gjøre alt det drittet der bare for en liten jobb. fins det ikke en jobb man kan få på 5 min. uten å måtte gi papirer, cv osv? en jobb hvor du kan gå å spørre så gir de deg jobben på stedet med en gang Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 orker ikke gjøre alt det drittet der bare for en liten jobb. fins det ikke en jobb man kan få på 5 min. uten å måtte gi papirer, cv osv? en jobb hvor du kan gå å spørre så gir de deg jobben på stedet med en gang Du kan jo høre om du kan ta oppvasken hjemme? Men seriøst, om du ikke klarer å skrive en søknad som ikke trenger å ta langt mer enn 5 minutter så er du ikke moden for en jobb. Stay in school. 4 Lenke til kommentar
rest in hellfire Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) # Endret 19. februar 2016 av rest in hellfire Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hvis du vi ha en jobb og "bli rik" når det er sommerferie så skriver du en søknad, og legger ved CV. Hvis du vil finne en jobb "på 5 min." så må du nesten kjenne noen i en bransje, f. eks en onkel eller en annen i familien som kan gi deg jobb uten at du trenger å gjøre noe for å få den. Personlig hadde jeg aldri ansatt deg selv om det var en enkel jobb, når du ikke engang gidder å bruke mer enn 5 minutter på å få jobben. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 TS: Du bør nok lese deg "litt" grundigere opp på hvordan man går frem for å få seg en jobb. Det å få seg en jobb krever faktisk litt innsats, og ingen arbeidsgivere vil ansette noen som utviser en så umoden og slett holdning som det TS her gjør. 3 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Du har nok større sjanse hos Nav med den holdningen du viser, TS. Endret 17. februar 2016 av OhEasy 3 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Uteliggere tjener en del faktisk. Det ble gjort en undersøkelse hvor man eksprimenterte med en norsk-uteligger. Denne personen tjente flere tusenlapper iløpet av en dag. Grunnen? Mannen i gaten kan fort sammenligne seg selv i samme situasjon, og skaper en forestilling av at uteliggeren tidligere var en del av samfunnet, men falt ut. Så hvis du gjør dette et par ganger i uken kan det fort bli flere 10-tusen lapper. Endret 17. februar 2016 av Pi314 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 orker ikke gjøre alt det drittet der bare for en liten jobb. fins det ikke en jobb man kan få på 5 min. uten å måtte gi papirer, cv osv? en jobb hvor du kan gå å spørre så gir de deg jobben på stedet med en gang Idiot.. 4 Lenke til kommentar
rest in hellfire Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) hvor kan jeg jobbe og hva slags jobb kan jeg få hvis jeg er villig til å sende inn søknad og cv? Endret 19. februar 2016 av rest in hellfire Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Kommer helt an på hva slags kvalifikasjoner du innehar. Og ikke minst, holdning. Lenke til kommentar
rest in hellfire Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Kommer helt an på hva slags kvalifikasjoner du innehar. Og ikke minst, holdning. vil ha en jobb hvor jeg beveger mye kroppen og alltid har noe å gjøre hvor burde jeg søke jobb? alt annet enn matbutikk Endret 19. februar 2016 av rest in hellfire Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Når du er 17, med liten akademisk bakgrunn og minimalt av arbeidserfaring er det ikke flust av jobber å velge mellom, for å si det mildt. Det er du nødt til å ha i bakhodet. Og da hjelper det ikke å vise en holdning lignende den du demonstrerte tidligere i tråden. Den vil sikre deg evig arbeidsledighet, så skal du ha jobb må du bare legge fra deg den kjepphøye holdningen først som sist og vise litt mer ydmykhet. Dessuten, samfunnet går mer og mer i retning av det faktum at det gjerne kreves former for utdannelse. Jobber hvor det ikke kreves formelle kvalifikasjoner og/eller arbeidserfaring minker i antall, samtidig som det blir flere om beinet. Jobb i matbutikk som i mange år har vært regnes som det laveste av det lave hva status angår er plutselig blitt veldig vanskelig å få til tider. Det er ikke uvanlig at i visse områder kan en butikksjef få drøssevis av søknader til en eneste stilling, gjerne hundrevis, hvis forholdene ligger til rette. Hvor du kan jobbe som 17-åring? Tja, lager (i den grad at man kan klare seg uten truckførerbevis). Jeg må nesten nevne matbutikk. I din alder kommer man ikke utenom det alternativet. Andre har sikkert andre forslag, men som sagt over, ikke veldig mye å velge mellom. Og forresten, du blir ikke "rik", vi snakker tross alt om yrker med forholdsvis lave lønninger. Du sier "alt annet enn matbutikk". Da antar jeg at du ser på det som en drittjobb. Vel, jeg jobbet i matvarebutikk da jeg var ca på din alder. Så jeg har "sittet i kassa på Rimi". Men da jeg var på intervju til en jobb som krever utdannelse, arbeidserfaring var jobben i matvarebutikk et tema. Snakket nesten mer om den enn mine formelle kvalifikasjoner, som han som intervjuet meg bare konstaterte at jeg hadde for stillingen (utdannelse, relevant arbeidserfaring ift. stilling, jobb i matbutikk er ikke det). Og det talte positivt for min del, for det viste at jeg hadde stå-på vilje også da jeg var tenåring. Jeg fikk jobben jeg var på intervju til. 1 Lenke til kommentar
rest in hellfire Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Når du er 17, med liten akademisk bakgrunn og minimalt av arbeidserfaring er det ikke flust av jobber å velge mellom, for å si det mildt. Det er du nødt til å ha i bakhodet. Og da hjelper det ikke å vise en holdning lignende den du demonstrerte tidligere i tråden. Den vil sikre deg evig arbeidsledighet, så skal du ha jobb må du bare legge fra deg den kjepphøye holdningen først som sist og vise litt mer ydmykhet. Dessuten, samfunnet går mer og mer i retning av det faktum at det gjerne kreves former for utdannelse. Jobber hvor det ikke kreves formelle kvalifikasjoner og/eller arbeidserfaring minker i antall, samtidig som det blir flere om beinet. Jobb i matbutikk som i mange år har vært regnes som det laveste av det lave hva status angår er plutselig blitt veldig vanskelig å få til tider. Det er ikke uvanlig at i visse områder kan en butikksjef få drøssevis av søknader til en eneste stilling, gjerne hundrevis, hvis forholdene ligger til rette. Hvor du kan jobbe som 17-åring? Tja, lager (i den grad at man kan klare seg uten truckførerbevis). Jeg må nesten nevne matbutikk. I din alder kommer man ikke utenom det alternativet. Andre har sikkert andre forslag, men som sagt over, ikke veldig mye å velge mellom. Og forresten, du blir ikke "rik", vi snakker tross alt om yrker med forholdsvis lave lønninger. Du sier "alt annet enn matbutikk". Da antar jeg at du ser på det som en drittjobb. Vel, jeg jobbet i matvarebutikk da jeg var ca på din alder. Så jeg har "sittet i kassa på Rimi". Men da jeg var på intervju til en jobb som krever utdannelse, arbeidserfaring var jobben i matvarebutikk et tema. Snakket nesten mer om den enn mine formelle kvalifikasjoner, som han som intervjuet meg bare konstaterte at jeg hadde for stillingen (utdannelse, relevant arbeidserfaring ift. stilling, jobb i matbutikk er ikke det). Og det talte positivt for min del, for det viste at jeg hadde stå-på vilje også da jeg var tenåring. Jeg fikk jobben jeg var på intervju til. sier du at jeg burde jobbe på matbutikk? Endret 19. februar 2016 av rest in hellfire Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 så du sier at jeg burde jobbe på matbutikk? Det jeg sier er at som 17-åring kan du ikke utelukke jobb i matbutikk som et alternativ hvis du ønsker å jobbe. Det er ett problem du fort vil støte på mtp. matbutikk. Og det er at du enda ikke er 18, og dermed ikke kan sitte i kassa pga salg av øl, tobakk og medisiner. Det gjør det vanskeligere å få jobb i matbutikk når man ikke har fylt 18. Men det finnes da en drøss av andre typer butikker du kan søke jobb hos. Hva med sportsbutikker, f.eks? Men som sagt, det er mange om beinet, og du må utmerke deg blant mengden. Som som jeg sier igjen, det gjør du ikke ved å opptre arrogant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå