Albert Andersson Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Dompaphunn i morgensol ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Nok et pent fugleportrett. Nydelig fargeharmoni. Tror kanskje jeg hadde vurdert å klone bort kvisten i hjørnet i dette tilfellet, men er generelt skeptisk til kloning av naturbilder. Teknisk kanskje litt mangel på detaljering, men da er jeg skikkelig pirkete. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Ser man det. Hun satte seg i det fine sollyset til fotografens ære. Skal man pirke litt så noe kraftig høylys i brystet so kanskje kunne vært fiksa med forsiktig kloning eller rett og slett litt støytilsetting før lysdemping. Kanskje kan t.o.m. separat lysdemping være nok da det jo ikke er utbrent. Men som sagt - pirk er og blir det. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Ser man det. Hun satte seg i det fine sollyset til fotografens ære. Skal man pirke litt så noe kraftig høylys i brystet so kanskje kunne vært fiksa med forsiktig kloning eller rett og slett litt støytilsetting før lysdemping. Kanskje kan t.o.m. separat lysdemping være nok da det jo ikke er , utbrent. Men som sagt - pirk er og blir det. Roar Hei, Roar. Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! Høylyset på brystet gjorde meg litt bekymret, men trøsten var at det (altfor)lyse partiet ikke var utbrent. Men jeg burde nok ha dempet lyset litt ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Nok et pent fugleportrett. Nydelig fargeharmoni. Tror kanskje jeg hadde vurdert å klone bort kvisten i hjørnet i dette tilfellet, men er generelt skeptisk til kloning av naturbilder. Teknisk kanskje litt mangel på detaljering, men da er jeg skikkelig pirkete. Hei, Lassern. Mange takk for hyggelig og konstruktiv kommentar. Jeg regnet med at kvisten oppe i øvre, høyre hjørne ville bli bemerket, men jeg er motstander av å klone vekk elementer som naturlig tilhører bildet. Flares og ghosting, derimot, synes jeg det er naturlig å klone vekk ! M v h Albert Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Poserer riktig fint for fotografen og oss seere. Glimt i øyet har den også ! Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Poserer riktig fint for fotografen og oss seere. Glimt i øyet har den også ! Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Dompap er en svært vanskelig fugl å fotografere, synes jeg, - for det første gjemmer den seg bak kvister og greiner, for det andre har den dårlig bordskikk og klarer aldri å unngå å få matrester over hele nebbet, og det ser uappetittlig ut ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Hei man Albert. Fin dompaphunn, nice female bullfinch i fint morgenlys, in nice morning light Beste regards Leif Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 jeg har vel brukt de fleste av ordene tidligere på dine bilder Albert, men igjen ett virkelig flott og naturlig bilde Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Hei man Albert. Fin dompaphunn, nice female bullfinch i fint morgenlys, in nice morning light Beste regards Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig kommentar ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 jeg har vel brukt de fleste av ordene tidligere på dine bilder Albert, men igjen ett virkelig flott og naturlig bilde Hei, Knut S. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Har vært fuglefotografer under stor utvikling her, under flere firmanavn, Albert (digit.no første, for min del), og du er virkelig med å holde oppe nivået. Når vi andre ikke finner noe vi virkelig sèr, er det fuglebilder som "berger dagen" på forumet. De er grusomt søte, disse små. Helt til man bytter på størrelsesforholdet godt og vel. Er nokså sikker på at en del insekter og liknende, gjerne hadde sett at man fjernet "søte". Liker at fargene her i det vesentlige spiller på nyanser av èn. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Har vært fuglefotografer under stor utvikling her, under flere firmanavn, Albert (digit.no første, for min del), og du er virkelig med å holde oppe nivået. Når vi andre ikke finner noe vi virkelig sèr, er det fuglebilder som "berger dagen" på forumet. De er grusomt søte, disse små. Helt til man bytter på størrelsesforholdet godt og vel. Er nokså sikker på at en del insekter og liknende, gjerne hadde sett at man fjernet "søte". Liker at fargene her i det vesentlige spiller på nyanser av èn. Hei, Trond Olav. Tusen takk for hyggelig og veldig interessant tilbakemelding ! Ja, mye av kostholdet til svært mange av småfuglene består av insekter, larver og edderkopper, - det er faktisk nødvendig for å utvikle og opprettholde et godt immunforsvar. M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg