leifeinar Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Har en gammel sliter, Asus RT-N56u som siste året har den ikke tålt tung bruk. Som et eksempel, starter jeg noen torrenter med litt futt i så stopper lastingen etter 5 minutt og den må restertes manuellt. Begynte å telle 1000 lapper og lete etter ny, leste review på Komplett av nye AC88 at også denne ble varm og mulig skulle hatt aktiv kjøling. Det fikk meg til å tenke litt :hmm: Gikk på Youtube og fant video om hvordan man åpnet den, lokaliserte områder som trengte kjøling og fant noen gamle kjølerbber fra Thermalright med pads og satte dem på. status nå er dønn stabilt etter 30 minutt med 10-11 MB/s og at de kjøeribbene nå er 45 grader liggende åpent. det får meg litt til å lure på hva temperaturen var når de varme delene var bak et plastdeksel, neppe på rett side av 100 tallet Det ser ikke pent ut..... men funker Endret 15. februar 2016 av leifeinar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Jeg har Asus AC66U den blir vel neppe varmere en 50 grader maks. Litt rart at en router må ha ny kjøler, noen tips til hva torrentene er? For jeg har aldri opplevd varmeproblemer med routeren. Men er enig at asus router burde laget større kabinettet til sine router, de vanskeliggjør overklokking. Særlig VPN server krever litt av cpu med mye kryptering. Endret 15. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Litt rart at en router må ha ny kjøler, noen tips til hva torrentene er Husker ikke helt, men noe drev å ventet på vinteren Men generellt alle raske torrenter/store nedlastinger. Min var nok ikke mere en 50 på utsiden av plasten, men skjønner nå at det var betyelig værre på innsiden, bare en tvilsom pad som skapte kontakt mellom chips og plast. Men kan nok være nettet som har vokst forbi men lille router. Hadde vel 10/5 linje da jeg fikk den og nå er det 100/20 Endret 15. februar 2016 av leifeinar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvis du har brukt: https://www.youtube.com/watch?v=c8lzxU5vGcI Så ja, hadde selv Asus RT-N56U en gang i tiden, den brukes ikke lengere nå, var en gang jeg hadde den på garanti da den ikke virket lengere, fikk ny på gararanti. Selv i dag etter å ha tester Asus AC66U på 500\50 mbit ser jeg cpuen i routeren belastes opp mot 50 til 60% på speedtest det er ganske mye, på VPN burde den hatt langt kraftigere cpu. Skal vurder å skaffe 4 kjerner neste router så den ikke merkes treg. Da speedtest burde ikke kreve mere en 1-3% cpu på en router. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Så den videoen fant fra før ut at jeg får en noctua til å starte på de 5v fra usb på router. hvordan måler du cpu load på router? Hvilken router tenker du er best under 4k ? Endret 16. februar 2016 av leifeinar Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Trykk på status på høyre side, rett ved siden av 2.4GHz og 5GHz så får du opp cpu. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Nå har jeg skikkelig N00b følelse her finner ikke noe status knapp? er det ikke på speedtest sida? screenshot? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Står ikke på RT N-56U, sjekket nå. Står på RT-N66U med Merlin Build, syns å huske den er det med orginal FW også. Synd det ikke finnes Merlin til N56U. Slik: Endret 17. februar 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Står ikke på RT N-56U, sjekket nå. Har inne "Padawan" firmware der står det. 50 % når jeg maxer linja med en maskin. uasett fornøyd med at det funker. Er du fornøyd med AC87 ? blir nok å handle når neste heftige ACrouter kommer på salg. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Har ikke AC87, har kun N66-U og N56-U. Bildet var fra Merlin build sin hjemmeside 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå