ARJ Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Jeg har en stor enebolig... Betalte 2100 tror jeg det var for 1.5 år siden og det var i et allerede utbygd område... Jeg hadde flaks da for kommunen hadde gravd der infrastrukturen lå.. Fikk godkjenning på torsdagen etter mye mas, gravde som pokker gjennom tomta (ca 30 meter) gjennom helga og hadde fiber på mandagen Endret 14. mars 2016 av ARJ Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Fikk gratis installasjon av fiber da vi var i ett borettslag. De i området rundt fikk tilbud om 3900,- for tilkobling siden de drev på. Eneste grunn til at vi fikk det gratis var vel fordi GET hadde ranet oss for 4000,- året før når de oppgraderte sitt sentral utstyr. Det er derfor jeg sier at får man tilbud om gratis eller billig tilkobling nå, så ville jeg gått for det uansett. Borettslaget vårt måtte alt legges på nytt, både i bakken og i leilighetene. Ingen eksisterende rør var mulig å bruke. Det var også kun 14 boenheter, så ikke spesielt stort heller. Lenke til kommentar
GA Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Jeg fikk tilbud om å få fiber i mitt forrige hus (Enebolig - Oslo), rett før jeg skulle flytte. Siden de allerede gravde for å tilby fiber til noen nye 4-manns boliger i nærheten kunne alle naboer få gratis tilkobling hvis man bandt seg til en av de 2 største pakkene til AltIBox i 1 år. Evt 2 500,- for å få det inn. Valgte selvfølgelig å betale for å få det inn, selv om jeg skulle flytte, og er overbevist om at det dro opp prisen ved salg en del. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Alle sier de yngre som kjøper bolig ofte sjekker slike ting, og er det fiber så hjelper det veldig. Hadde selv aldri flyttet til leiligheten jeg bor i nå om det ikke hadde vært mulig med bra nett. Å leve med langdistanse ADSL eller ICE Net hadde jeg aldri greid å leve med. Og alle yngre som ikke er helt blåst teknisk tenker også litt der. Har en kompis som har bygd langt oppi lia som det heter, og får faktisk bedre nett enn jeg hadde trodd. Han får 4 ned, og 0,ett eller annet opp. Han merker det at Netflix og surfing ikke helt funker sammen. Men når man får en slik tomt gratis, så hadde jeg kanskje gjort det samme selv (kanskje) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Gratis fiber? Da må du bo i et borettslag å betale den gratis fiberen gjennom felleskostnadene. Sies at fiber for boligfelt (Enebolig koster ofte rundt 25 000\30 000 bare å grave å installere fiberen). For borettslag koster det kanskje ikke så mye da man ofte har rør så man trenger kun å trekke ny fiber istedenfor eksistende kabel. Fikk min fiber også montert gratis mot at jeg gravde fra grensa og inn til huset, det var heller ingen bindingstid. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Alle sier de yngre som kjøper bolig ofte sjekker slike ting, og er det fiber så hjelper det veldig. Hadde selv aldri flyttet til leiligheten jeg bor i nå om det ikke hadde vært mulig med bra nett. Å leve med langdistanse ADSL eller ICE Net hadde jeg aldri greid å leve med. Og alle yngre som ikke er helt blåst teknisk tenker også litt der. Har en kompis som har bygd langt oppi lia som det heter, og får faktisk bedre nett enn jeg hadde trodd. Han får 4 ned, og 0,ett eller annet opp. Han merker det at Netflix og surfing ikke helt funker sammen. Men når man får en slik tomt gratis, så hadde jeg kanskje gjort det samme selv (kanskje) Hadde heller ikke bodd i leiligheta jeg bor i nå hadde det ikke vært for at det er fiber her. Kunne nok ha bodd nære en sentral med VDSL da jeg flytta, men skal jeg flytte igjen nå så er nok fiber et must.. Brodern bor nesten 5km unna nærmeste sentral å får 1.7Mbit ned gjennom veggen, så han sitter på 100GB kvote over mobilnettet med 4G router.. Det funker for han men hadde ikke funka for meg. Betalte 2500kr for etablering av fiber, flytta inn i nybygd leilighet. Endret 14. mars 2016 av Simkin Lenke til kommentar
Lazy Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Gratis fiber? Da må du bo i et borettslag å betale den gratis fiberen gjennom felleskostnadene. Sies at fiber for boligfelt (Enebolig koster ofte rundt 25 000\30 000 bare å grave å installere fiberen). For borettslag koster det kanskje ikke så mye da man ofte har rør så man trenger kun å trekke ny fiber istedenfor eksistende kabel. Niks. Får gratis installasjon her til sommeren/høsten. Da graver de all ny infrastruktur samt oppkobling av utstyret inne hos meg. Dette er egentlig ganske vanlig når de bygger ut i boligfelt for og få med flest mulig kunder. Så må alle som melder seg på i ettertid betale 5000,- i etableringsavgift. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Da må nok være man binder seg i 500 mbit hastighet de første 12 månedene, eller man kjøper TVpakke+ telefon + 80 mbit hastighet. Tror ikke det er mulig å få gratis tilkobling med mindre du bor ganske kort vei fra noden eller nærme internetlevrandøren. Mange har nok kritisert altibox for å nekte å kun legge opp fiberen for så å kjøpeTP link MC220L + TP-LINK NETWORK TL-SM321B 1000BASE-BX WDMBI-DIRECTIONAL Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Da må nok være man binder seg i 500 mbit hastighet de første 12 månedene, eller man kjøper TVpakke+ telefon + 80 mbit hastighet. Tror ikke det er mulig å få gratis tilkobling med mindre du bor ganske kort vei fra noden eller nærme internetlevrandøren. Mange har nok kritisert altibox for å nekte å kun legge opp fiberen for så å kjøpeTP link MC220L + TP-LINK NETWORK TL-SM321B 1000BASE-BX WDMBI-DIRECTIONAL Du synser veldig...Nei... Null binding for min del... 3 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Da må nok være man binder seg i 500 mbit hastighet de første 12 månedene, eller man kjøper TVpakke+ telefon + 80 mbit hastighet. Tror ikke det er mulig å få gratis tilkobling med mindre du bor ganske kort vei fra noden eller nærme internetlevrandøren. Mange har nok kritisert altibox for å nekte å kun legge opp fiberen for så å kjøpeTP link MC220L + TP-LINK NETWORK TL-SM321B 1000BASE-BX WDMBI-DIRECTIONAL Nei mange har neppe kritisert Altibox for dette, synsingen din kan du holde for deg selv. 4 Lenke til kommentar
Lazy Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Da må nok være man binder seg i 500 mbit hastighet de første 12 månedene, eller man kjøper TVpakke+ telefon + 80 mbit hastighet. Tror ikke det er mulig å få gratis tilkobling med mindre du bor ganske kort vei fra noden eller nærme internetlevrandøren. Mange har nok kritisert altibox for å nekte å kun legge opp fiberen for så å kjøpeTP link MC220L + TP-LINK NETWORK TL-SM321B 1000BASE-BX WDMBI-DIRECTIONAL Minimum for fri oppkobling var internett + tv. Uansett hastighet, også minste som er 50/50 til denne leverandøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå