Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 vifta på strømforsyningen har bråka i det siste og lurte på om det var dumt av meg å opne den å sprøyta inn meir kjølepasta? No er den heilt lydlaus igjen. Meiner eg har lest at det er kjølepasta som ligger inni vifta. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 øhh? bare spruta du på med kjølpasta inni den? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 øhh? bare spruta du på med kjølpasta inni den? sitter eit merke på vifta. Der er ei lita propp bak dette merket tok av denne proppa og sprøtte kjølepasta inni. Sette på proppa igjenn. Dette gjorde eg to ganger. Sette den på plass i strømforsyninga igjenn og ca 15 cek med samme lyden som eg har hatt før. Etter dette virker det som om den er god som ny. Veit som sagt ikkje meir enn det. Det blir spennende å sjå framover. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 øhh? bare spruta du på med kjølpasta inni den? sitter eit merke på vifta. Der er ei lita propp bak dette merket tok av denne proppa og sprøtte kjølepasta inni. Sette på proppa igjenn. Dette gjorde eg to ganger. Sette den på plass i strømforsyninga igjenn og ca 15 cek med samme lyden som eg har hatt før. Etter dette virker det som om den er god som ny. Veit som sagt ikkje meir enn det. Det blir spennende å sjå framover. Dette blir vel omtrent som å pisse på bilens bensintank i håp om å få mer hestekrefter. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Dette blir vel omtrent som å pisse på bilens bensintank i håp om å få mer hestekrefter. :ide: det var no ein ide. du synest at det var eit svar som svarte på mitt spørsmål? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Dette blir vel omtrent som å pisse på bilens bensintank i håp om å få mer hestekrefter. :ide: det var no ein ide. du synest at det var eit svar som svarte på mitt spørsmål? Spørsmålet ditt er besvart i mitt inlegg, men du vil kanskje ha det oversatt: "du har driti deg ut". Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Eh? har ikke hørt om pc vifter som kan smøres. og med kjølepasta??? Edit: jeg tror jeg henter litt olje Endret 19. november 2003 av spaakh Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Eh? har ikke hørt om pc vifter som kan smøres. og med kjølepasta??? Smøres kan de, men da med olje. Kjølepasta er ikke så veldig egnet. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg skjønner ikke hva du har teknkt med, kjølepasta egner seg vel ikkke som smøremiddel? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Trådposter: du har misforstått litt.. kjølepasta er for å få bedre kontakt mellom ting, som for eksempel en cpu og kjøleribbe. ikke for å fjerne lyden fra vifta! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 jaja. Så var ikkje det så lurt. Ting har ikkje gått så bra i dag. Da får vifta ta kvelden når det skjer. dette var ikkje ein av mine beste ideer. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Når vifta tar fyken, PSU stopper og HK brenner, da kan du angre deg da (i værste fall) Bli for all del ikke redd nå da ;D Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det er vel ikke verre enn at du tar av klistrelappen, løsner på festeringen for viftebladene, tar av viftebladene og renser litt nedi der med Q-tips og isopropanol. Så kan du jo ha en dråpe olje i etterpå . Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Om fläkten är några år gammal och plötsligt börjar väsnas beror det på en av två orsaker. 1) Det har kommit skräp i lagren. Rengör fläkten så försvinner oljudet. 2) Lagren är dåliga. Rengöring hjälper inte. Smörjning får bort oljudet tillfälligt, men det är bättre att byta till en ny fläkt innan den gamla stannar helt. /Olle Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 har enda ikkje ein lyd fra vifte. surrer å går heilt lydløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå