steinrawr Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Vær hilset, ærede medforumister. Jeg lurer rett og slett på om det går bra å blande frostvesker. Jeg vet at utgangspunktet er at "du skal fylle det samme som du har fra før," men: Jeg har disse to fra biltema: Rød og blå glykol Det står på begge at de inneholder Etylenglykol, og at de ikke skal blandes med propylenglykol. Trenger kjøleveske på fartøyet mitt i morgen, og har rød på tanken fra før av, men må fylle etter pga en lekasje, og har bare blå for hånden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Den røde er long life. Blander du i blå vil den ikke lengre være long life og bør byttes ut. Det skumle er hvilke tilsetningsstoffer de forskjellige har. I værste fall kan de klumpe seg eller legge igjen et belegg som hindrer varmeoverføring. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Du kan fylle på med batterivann. Avhengig av hvor kaldt det er der du bor og blandingen du hadde i utgangspunktet. 50/50 gir frysepunkt på -37. Du kan fylle på en del vann og fortsatt være OK ned til -20. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå