ilpostino Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 I går besøkte vi noen nye bebiser og jeg tok en del bilder. Da jeg satte minnekortet i en minnekortleser og så i maskinen så jeg alle bildene jeg tok i går men da jeg skulle kopiere bildene over til harddisken fik keg feilmelding om at bildene ikke ble funnet. Da jeg trykket F5 hadde bildevisningen endret seg og det virker som nesten alle bildene som lå på minnekortet var korrupt. Dette har hendt før med et annet minnekort fra et annet kamera. Jeg pleier alltid å reformatere minnekortene i kameraene de brukes i når jeg har kopiert over bilder til maskinen. Minnekortleseren er en billig leser fra eBay og jeg mistenker det er denne som har gjort skaden. er det mulig å redde bildene? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Kan du overføre direkte fra kameraet til HD'en ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Det er jeg usikker på. Har Pentax K-5 II og aldri gjort det før men skal undersøke om det er mulig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Jeg ville foreslått å tatt et image av minnekortet før du begynner å teste for mye. Så mounter du imaget i stedet. Endret 15. februar 2016 av Occi 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Prøv å kikke på bildene i annen leser - for eksempel i kameraet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Så lenge du kun leser fra kortleseren, så burde ikke kortet ta skade.Det finnes mange program som kan hente bilder fra minnekort - jeg pleier å bruke Recuva fra Piriform,. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Så lenge du kun leser fra kortleseren, så burde ikke kortet ta skade. "Burde" er ordet. Et minnekort kan også slites ved lesing, så du ønsker ikke å lese mer enn nødvendig hvis det er tegn til at det er i dårlig stand. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Takk for alle tips. Jeg har litt å teste når jeg kommer hjem. Jeg kastet minnekortleseren i går da den er fellesnevneren for begge gangene dette har hendt. Forrige gang dette hendte med et annet minnekort hendte det med et minnekort som bare var et par måneder siden, dette er noe eldre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå