Gå til innhold

Hodetelefoner med bass.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vil ha hodetelefoner med MYE bass. Jeg har allerede et par DT770 Pro 8OHM som blir drevet av en helt grei DAC. (Fiio E07K.) jeg elsker lyden i de, men skulle gjerne hatt noe mer bass. Så jeg er egentlig på kikk etter et par hodetelefoner som har lik lyd som de, men med mer bass. Pris må være overkommelig, altså ikke over 4K. Helst over ear.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både eq på DAC og telefon makset. Dt770 har ikke mye bass. De er relativt flate i forhold til de fleste hodetelefonene jeg har eid tidligere.

 

Syns du ikke DT 770 har mye bass med alt av EQ makset? Hvilken lyd vil du egentlig ha? Jeg har ikke prøvd de jeg linket til tidligere, men jeg kan ikke se for meg noe headsett som matcher dine kriterier. Jeg klarer bare å høre for meg meg bassgrums rett og slett slik du ordlegger deg :)

 

http://www.basshead.club/top-10/top-10-basshead-headphones/  Kanskje dette kan hjelpe deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er kanskje ikke den beste til å ordlegge meg, men prøvde et sett med disse idag: 

http://www.amazon.com/JVC-Kenwood-Victer-headphones-HA-SZ2000/dp/B00CIQ7NXQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1455560335&sr=8-1&keywords=jvc+kenwood+victer+ha-sz2000+stereo+headphones

 

FY FAEN rett og slett. de kjentes ut som å ha en subwoofer på hodet, og bassen ble gjengitt gjennom hele spektrumet. hvis jeg ikke tar helt feil (noe jeg sikkert gjør :p) så er det 2 separate høyttalere i hver klokke (4 totalt), 1 for bass og 1 for resten. jeg må skaffe meg disse, synd jeg ikke fant noe her til lands.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Jeg har sett litt på disse, skulle gjerne prøvd de. Hvordan vil du beskrive bassen?

 

Har hatt et par Crossfade M100 i litt over tre år nå, og har vært storfornøyd helt siden dag 1. Bassen er kraftig og tung, og det er veldig mye rom i lyden så det ikke høres ut som noen prøver å tvinge lyden inn i øregangene. De isolerer veldig bra og du skal spille med innmari høyt volum før du sjenerer noen rundt deg. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar

 

Jeg har sett litt på disse, skulle gjerne prøvd de. Hvordan vil du beskrive bassen?

 

Har hatt et par Crossfade M100 i litt over tre år nå, og har vært storfornøyd helt siden dag 1. Bassen er kraftig og tung, og det er veldig mye rom i lyden så det ikke høres ut som noen prøver å tvinge lyden inn i øregangene. De isolerer veldig bra og du skal spille med innmari høyt volum før du sjenerer noen rundt deg. Anbefales på det varmeste!

 

 

må få prøvd disse. synd jeg ikke kjenner noen som liker god lyd i nærheten :p

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770Pro80 har bra med bass men er ingen "bass cannon".

Ser du har prøvd JVC HA-SZ2000.

HA-SZ2000 eller billigere HA-SZ1000 bør gi deg ønsket mengde bass...

 

Sjekk ut denne tråden hos head-fi der JVC'ene er på bass topp 10:

http://www.head-fi.org/t/716711/the-hardest-hitting-headphones-are-the-extreme-bass-club

 

For å få god nok bass, så hjelper det å ha en dac/forsterker som er heftig nok. Altså spiller høyt nok :p

Lenke til kommentar

 

Beyerdynamic DT770Pro80 har bra med bass men er ingen "bass cannon".

Ser du har prøvd JVC HA-SZ2000.

HA-SZ2000 eller billigere HA-SZ1000 bør gi deg ønsket mengde bass...

 

Sjekk ut denne tråden hos head-fi der JVC'ene er på bass topp 10:

http://www.head-fi.org/t/716711/the-hardest-hitting-headphones-are-the-extreme-bass-club

 

For å få god nok bass, så hjelper det å ha en dac/forsterker som er heftig nok. Altså spiller høyt nok :p

 

 

Jeg vet det :)

Personlig synes jeg DT770Pro80 har fin bassgjengivelse... faktisk litt i overkant for noen typer musikk.

 

Forslagene og linken var til trådstarter som vil ha mer bass enn forsterker (og EQ) med DT770Pro80 vil gi,

Lenke til kommentar

Problemet med bass musikalsk sett er at om den er for ruvende så blir alt en udefinert grøt. Litt markert bass fungerer, men det er en grense hvor høyt man kan gå før det blir over the top. MDR-1A føler jeg er sånn høvelig innenfor for det meste av material og det er så mye at jeg selv ønsker å justere ned i bassen på dem. Nå ligger jo mesteparten av den fysiske energien i bassen, så om man justerer den ned på smartmobilen varer jo batteriet lengre mens man fremdeles har svært god lyd.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...