Gå til innhold

Sommerjobbsøknad for student

Anbefalte innlegg

Hei, har to korte spørsmål angående CV og søknad.

Spm. 1. Blir det riktig å oppgi Hæren som arbeidsgiver i CV? (Eller har man et mer offisielt navn)

Spm. 2. Jeg er en student halvveis i mitt tredje år på et masterprogram. Blir det korrekt å skrive 2 eller 3 år under "antall fullførte studieår"? 2 er korrekt for øyeblikket, men 3 vil være korrekt for perioden jeg søker sommerjobb.

Takk for alle svar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvaret, våpengren, tjenestested, grad.

(Eller noe sånt - selv kom jeg aldri gjennom sesjonen (lett astma), så jeg har aldri hatt det problemet...)

Hvis det er førstegangstjeneste, skulle det være greit nok å formulere - om du har jobbet mere for Forsvaret, må du i tilfelle beskrive dette.

"Antall fullførte studieår" ? Er det et eget skjema du fyller ut, eller er det CV du skriver ?

Forklar i allefall ganske enkelt når du startet, og at du er heltidsstudent - så kan de regne selv...

(Skriv det evt. som "Ved stillingens tiltredelse vil jeg ha gjennomført tre studieår.")

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må dessverre svare på et skjema over nett, hvor det ikke er mulighet for å oppgi annet enn antall år i tallform. Siden jeg kan tenke meg at det er et relativt normalt spørsmål å spørre er det kanskje konvensjoner for hva som er riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...