invilon Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hei, har to korte spørsmål angående CV og søknad. Spm. 1. Blir det riktig å oppgi Hæren som arbeidsgiver i CV? (Eller har man et mer offisielt navn) Spm. 2. Jeg er en student halvveis i mitt tredje år på et masterprogram. Blir det korrekt å skrive 2 eller 3 år under "antall fullførte studieår"? 2 er korrekt for øyeblikket, men 3 vil være korrekt for perioden jeg søker sommerjobb. Takk for alle svar 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Forsvaret, våpengren, tjenestested, grad. (Eller noe sånt - selv kom jeg aldri gjennom sesjonen (lett astma), så jeg har aldri hatt det problemet...) Hvis det er førstegangstjeneste, skulle det være greit nok å formulere - om du har jobbet mere for Forsvaret, må du i tilfelle beskrive dette. "Antall fullførte studieår" ? Er det et eget skjema du fyller ut, eller er det CV du skriver ? Forklar i allefall ganske enkelt når du startet, og at du er heltidsstudent - så kan de regne selv... (Skriv det evt. som "Ved stillingens tiltredelse vil jeg ha gjennomført tre studieår.") 1 Lenke til kommentar
invilon Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg må dessverre svare på et skjema over nett, hvor det ikke er mulighet for å oppgi annet enn antall år i tallform. Siden jeg kan tenke meg at det er et relativt normalt spørsmål å spørre er det kanskje konvensjoner for hva som er riktig? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Da skriver du det som vil gjelde ved tiltredelse av stillingen. (Samt evt. nevner noe i et kommentarfelt - jeg vil tro at selv et sånt skjema har et kommentarfelt til slutt.) Lenke til kommentar
invilon Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Takk for svar! Kjekt å høre en annen mening enn min egen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå