Gå til innhold

Hovedkort og grafikkort. Gaar disse ilag?

Gnom2k3k

Anbefalte innlegg

Heisann alle , Skriver inn vedlegg her i god viten om at dere har svar. Haaper jeg ;)

Paatenkt Hovedkort er et : Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz

Paatenkt Grafikkort er et : Gainward GeForce FX5900 256MB DDR 2.8ns

Det jeg lurer paa er ganske enkelt om dette grafikkkorte faar plass i et slikt hovedkort naar da viften paa hovedkortet tar en goddel plass.. Blire ikke litt trangt?

refererer til link :: Hovedkort : http://www.hardware.no/tester/hovedkort/ab...intro_small.jpg

OG : http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2530 .

refererer til link :: Grafikkkort : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Har desverre ikke flere bilder av det grafikkkorte .. ikke ta utgangspunkt i testene hos komplett.. det er ikke sammekortet som er blitt testet.

Jeg lurer ogsaa paa hvilket ram som _funker_ med dette hovedkortet.. Jeg hadde i tankene og kjope denne ram : Corsair XMS4000 DDR-DIMM 512MB PC4000 - 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 500MHz

Takk for alt av svar..

Mvh Jim aka Gn0M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt noe om at disse korta ikke skal kunne kombineres pga. stor chipsettvifte, dessuten hvis du studerer bildene nøye vil du oppdage at skjermkortvifta vil bli liggende 'under' på hovedkortet , over PCI slottene så den vil ikke kræsje med chipsettkjøleren.

Rammen ser ut til å sparke hest den. Tror du fint skal klare å kjøre ned timingsene til 2-3-3-6. Har gjort det med mine 2 x 512 corsair PC3200(unbuff. non par.)

Ett lite tips: Hvis du bare skal ha 512 ram, anbefaler jeg å kjøpe 2 x 256 for å få utbytte av dual ddr som da vil kjøre synkront med fsb hvis du har 800 mhz fsb. prossesor.

Lenke til kommentar

Jotakk jeg fant ut at den ligger ned mot pci slottene :D Er bare litt blind jeg

Vel jeg skal ikke bare ha 512ram , skal ha mere etter hvert. Men , jeg skal ikke ha den rammen jeg sa.. Den st0tter vist ikke den.. skal ha en pc3200

Takker for svar da :)

Gn0M

Lenke til kommentar

1. Jeg ville heller gått for Abit IC7-G (akuratt samme som IC7-MAX3, bare at det ikke har oteskjøling, og har bittelitt mindre voltstøtte på rammen ved extrem overklokking), har selv et IC7-G og er meget fornøyd

2. Jeg ville heller valgt et ATI basert kort, FX kortene kommer som oftets dårligere ut i tester og de har heller ikke full dx9 støtte(noe dages nyeste spill er laget for)

1. sparer penger

2. mere for pengene

Men det er ditt valg, husk at et er ikke positivt å ha 256 mb ram, når rammen er kjempetreg, tror det fx59oo kortet kjører 4.4 på rammen ellr no, du vil yte mye mere ved å kjøpe et med 128 som sjører på 3.3 eller 3.

Anbefaler ikke det kortet der............... ingen av dagens spill har sjanse til å utnytte 265 mb ram, og det er ingenting å brife med til fork som har "litt" peiling....

Lenke til kommentar
1. Jeg ville heller gått for Abit IC7-G (akuratt samme som IC7-MAX3, bare at det ikke har oteskjøling, og har bittelitt mindre voltstøtte på rammen ved extrem overklokking), har selv et IC7-G og er meget fornøyd

2. Jeg ville heller valgt et ATI basert kort, FX kortene kommer som oftets dårligere ut i tester og de har heller ikke full dx9 støtte(noe dages nyeste spill er laget for)

1. sparer penger

2. mere for pengene

Men det er ditt valg, husk at et er ikke positivt å ha 256 mb ram, når rammen er kjempetreg, tror det fx59oo kortet kjører 4.4 på rammen ellr no, du vil yte mye mere ved å kjøpe et med 128 som sjører på 3.3 eller 3.

Anbefaler ikke det kortet der............... ingen av dagens spill har sjanse til å utnytte 265 mb ram, og det er ingenting å brife med til fork som har "litt" peiling....

Vel skal ha dette pga jeg skal slippe og oppgradere maskina saa mye mer..

Og naar det gjelder ATI , liker dem ikke .. derfor skal jeg ikke ha ATI.. 256mbram kommer godt med.. Riktig nok ikke spill og programm som trenger det enda.. men det kommer.. Dette kortet kjorte like bra som ATI sitt kort i testene , om ikke raskere i noen spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...