Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvorfor kjører min nye intel p4 2,6Ghz 800fsb på 1.73Ghz og ikke 2,6Ghz ? hva er det jeg kjør galt ? kan den ram'en jeg har være for treg? (twinmos 512 266ddr pc 2100 )

jeg vet at det ikke er den feteste ram'en men det er det jeg har for tiden

tanken når jeg kjøpte dette kortet og cpu'en var å kjøre på 2,6Ghz og med 800fsb

med nesten standar kjøling. å kjøpe ny ram om noen uker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt støtter uoffisielt 800MHz P4 prossesor, men da må du klokke hovedkortet (chipsettet). Det du må gjøre er å få taki Pc3200 ram som klarer å matche FSB'n. Les testen på overklokking.no, der står det om overklokking, og om 800MHz (200 MHz) FSB prossesore.

Lenke til kommentar

den ramen som du har(PC2100) holder rett og slett ikke mål! Det du må gjøre er å stille på CPU Operating Speed til 200FSB(det må du skrive inn manuelt i den røde ruten) for at den skal kjøre på 2.6GHz. Men det ville jeg ikke gjort med den ramen, ivertfall ikke på 1:1. Har en 2.6c HT på samme hk som deg. Jeg har PC3200 ram, men hk'et stopper meg på 190FSB. Du må stille på PCI BUS Frequency til 33MHz, du må stille på Multiplier factor til 14 (hvis den ikke allerede står på det da), DRAM Ratio H/W Strap til low og DRAM Ratio (CPU:DRAM) til 5:4. Håper det går bra! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...